Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var 34 uker på vei denne uken, og på ul- kontrollen ble Lilleputt estemert til å være 2900 gram.

Dette syntes jeg hørtes veldig mye ut, så jeg lurer på om disse tabellene som brukes til å beregne vekt ut fra ul-mål pleier å stemme.

Må jeg regne med å få et stort barn om 6 uker?

Legen sa også at hun så på ul at hodet sto "godt nede", men pga stress og forsinkelser glemte hun å kjenne etter om hodet var festet.

Er det veldig tidlig dersom hodet er festet allerede, eller er det normalt for en "fjerdegangsfødende"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52983-34-uker-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker att allt hörs helt normalt ut. Både då det gäller vikt och huvudets placering i bäckenet.

Barnet ökar ca 150 gram/vecka mot slutet av graviditeten. Skulle deta stämma så skulle barnet väga 3800gr i vecka 40.

Detta är ju helt normalt.

När barnets huvud sjunker ned i bäckenet för att sedan fixera/feste sig, varierar. Jag tycker inte att det hörs tidigt ut i vecka 34, då det är så för en del kvinnor med stort bäcken.

Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...