Gå til innhold

Afrikansk sangerinne - Hjelp!


Gjest retvizan

Anbefalte innlegg

Gjest retvizan

Er på jakt etter navnet på en sangerinne fra vest-Afrika, sannsynligvis Nigeria eller et av landa i nærheten. mener hun har et franskklingende navn, men er ikke sikker.

Ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En hvilken som helst vest-afrikansk sangerinne, eller en bestemt vest-afrikansk sangerinne?

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

En hvilken som helst vest-afrikansk sangerinne, eller en bestemt vest-afrikansk sangerinne?

:-)

Med vennlig hilsen

En bestemt. Så et program på NRK 2 om henne for et par år sida. Tror hun bor i Frankrike nå, og hun knytter ofte sangene sine til religionen hvor hun kommer fra, muligens Yoruba området(?) Kjenner igjen navnet hvis jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Angelique Kidjo. Ja?

Jepp! Er temmelig sikker ihvertfall. Skal inn på audiogalaxy og sjekke ut saken!

Smaskemosekos! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Er temmelig sikker ihvertfall. Skal inn på audiogalaxy og sjekke ut saken!

Smaskemosekos! :-)

*rister seg løs fra retvizan og danser seiersdans*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaLinea

En bestemt. Så et program på NRK 2 om henne for et par år sida. Tror hun bor i Frankrike nå, og hun knytter ofte sangene sine til religionen hvor hun kommer fra, muligens Yoruba området(?) Kjenner igjen navnet hvis jeg ser det.

Du tenker kanskje på Cesaria Evora?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

*rister seg løs fra retvizan og danser seiersdans*

Spiller "Shango" på full guffe her. Musikk for guder! Bokstavelig talt, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, helt feil!

Det er selvfølgelig Tove-Mette. ;-)

Sikker på det ikkje er "Fru Johnsen" da ? *S*

Mye fiiin musikk på den tiden altså: *Synger* Å sheriff..å sheriff...Åååååååå !, Jeg vil ha en liten hund bla.bla.bla..., Så kom helgenen frem osv. tralala laløa.. lala...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Sikker på det ikkje er "Fru Johnsen" da ? *S*

Mye fiiin musikk på den tiden altså: *Synger* Å sheriff..å sheriff...Åååååååå !, Jeg vil ha en liten hund bla.bla.bla..., Så kom helgenen frem osv. tralala laløa.. lala...

:)

Jeg vil ha en blåååå ballong, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en blåååå ballong, he he.

Ja,ja ! *nikker* Men _DEN_ beste :

Må,må,må,må,må,må skynde mei å gå,gå,gå,gå,gå,gå hvis at jei skal nå,nå,nå,nå,nå,nå, siste bussen hjem !

Rart ikkje den teksten (tekstforfatteren) har blitt tildelt Nobelprisen i litteratur gitt ! he.he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Ja,ja ! *nikker* Men _DEN_ beste :

Må,må,må,må,må,må skynde mei å gå,gå,gå,gå,gå,gå hvis at jei skal nå,nå,nå,nå,nå,nå, siste bussen hjem !

Rart ikkje den teksten (tekstforfatteren) har blitt tildelt Nobelprisen i litteratur gitt ! he.he..

Apropos poetisk tekst; Denne er favoritten, vettu:

Life's a piece of shit

when you look at it. ;-)

Lager forresten surprise cd til høvdingen's 50 årsdag; Lukk opp din hjertedør, Kom hjem Bertine etc. Han blir nok begeistret.

*ondt flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...