Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei ,jeg er 43 år og har i noen uker vært plaget med øresus i ve. øre og ilende smerter i samme øre samt i kjeven opp mot øret og i og rundt seksårs jekselen oppe. Det kom i forbindelse med en ond hals/hoste som varte ganske lenge. jeg har tidligere merket at jeg kan verke i kjeven ved

virusangrep , men da nede i kjeven på venstre side. Jeg har fått konstantert ben-

fortetninger der. Jeg er nå noe bedre, men øresusen er fortsatt der og jeg er redd for

at det skal bli permanent. Bør jeg gå til tannlegen eller til ørenesehalslegen?

Dersom tanna må ordnes må jeg sikkert få krone for den er full i amalgan. Må den i såfall rotfylles også? Tror du det er sammenheng mellom mine tannproblemer og øreproblemer?

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53003-smerter-i-kjeve-og-%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Ja, det kan være sammenheng mellom prøblemene rundt øret ditt og tannproblemet. Likevel er det vel først og fremst kjeveleddsproblemer som oppfører seg slik du beskriver.

Jeg skulle tippe at du både har et øreproblem og et tannproblem uten at de har noe med hverandre å gjøre.

Det skulle altså tilsi at både et legebesøk og et tannlegebesøk bør stå på agendaen i nær fremtid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...