Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er heilt på sida av det aller meste, men...

Men altså, den der tv-reklamen for Nutella sjokoladepålegg, med han der skiskyttaren som eg ikkje hugsar namnet på...

Skal ein liksom tru at ein vert mangedobbelt OL-meistar og alt det der når ein berre passar på å ete sjokoladepålegg på brödskiva? Eg har liksom innbilt meg at for å bli idrettsmeistar så var det viktig med trening og eit sunt kosthald, men sjokoladepålegg har aldri för kome med på dei listene *eg* har fått over sunn mat?

Og Nugatti-reklamene, med "masse (sunne)näringsstoff" for borna? hugsar de den? Er det ikkje mest feitt og sukker i Nugattien, da? *Godt* er det, men eg gir no ikkje ungen min Nugatti kvar dag i den tru at det er så näringsrikt og sunt for dét!

Eg blir stadig forbausa over kor dumme vi forbrukarane tydeligvis er meint å vere. Det som er riktig tragisk, er jo at vi nok *er* det også. Eg skal vel helst snakke for meg sjölv, men eg blir no ganske hjernevaska av alle desse tåpelege reklamene, og trur faktisk sikkert altfor ofte på det dei seier...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53041-sjokoladep%C3%A5legg-og-reklame/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det meste er relativt, eller? Når det gjelder Nugatti, så spiser jeg personlig heller det enn ost feks. Jeg har arvelig høyt kolesterol og må leve på diett for å minske risiko for hjerte og karsykdommer. Ost og andre meieriprodukter, leverpostei, de fleste typer kjøttpålegg (salami, fårepølse feks), bør jeg IKKE spise noe av. Det er vel disse nordmenn flest forbinder med sunne gode pålegg, eller hva? Men disse inneholder store mengder mettet fett, og er ikke bra hvis en vil unngå hjerte og karsykdommer. På kostveiledningen på lipidklinikken på Rikshospitalet var faktisk Nugatti en av de påleggsortene som var anbefalt fordi den er lagd av mye nøtter som inneholder umettet fett. Det som var enda bedre, var peanøttsmør! Det kan faktisk være med og senke kolesterolet. Så jeg spiser faktisk nugatti, peanøttsmør og syltetøy med relativ god samvittighet. Det eneste er at det er imidlertid ekstra viktig å pusse tennene.

Men, det er så mange myter rundt hva som liksom er det sunne norske kostholdet......

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...