Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg flyttet for et års tid siden til Oslo fra Trondheim's utkantstrøk,her i Oslo er lufta dårligere og jeg lurer på om det kan være grunnen til at allergien min har tatt seg opp! Jeg har vært allergiker i hele mitt liv, og har også fått litt Astma pga. allergien,men ettersom årene har gått har jeg ikke hatt så store problemer med det som før! Og nå har problemene kommet tilbake!!

Jeg kan nå ligge hele netter uten å sove fordi det klør over hele kroppen,jeg prøver å la være,men likevel klarer jeg å klø meg til blods!! Jeg har stygge merker og utslett over hele kroppen! Spesiellt på armer, rygg og ben! Jeg er allergisk mot mange ting(lang liste..),men jeg holder meg ganske bra unna de tingene som jeg er allergisk mot! Men kan jeg holde meg unna lufta?

Jeg har brukt det meste av allergi medisin, men jeg er nå ganske immun mot det meste!

For å liste opp, så har jeg brukt: Zyrtec, Phenamin,Phenamin Retard,Kestine Og en annen av samme type! Alle disse utenom Retard er jo milde medisiner,men likevel burde jeg jo merke litt bedring??

Har vært i kontakt med lege,men de har ingen forslag.

Til opplysning så er jeg kryssallergiker!

Noen som har et svar??

Må jeg flytte fra jobben og kjæresten og dra tilbake til Trondheim??

Vennlig hilsen

Hypsnos,20år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53064-milj%C3%B8forandring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære hypsnos

Det ville jo være for ille å måtte flytte pga allergien. Du burde snakke med legen din om å få en henvisning til en lege som arbeider spesielt med allergiker - det vil i praksis bety en øre-nese-hals-lege eller hudlege. Da vil du kunne få bedre hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53064-milj%C3%B8forandring/#findComment-215842
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...