Rhea Silvia Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Går her og hoster på sjette uken. Det er særlig ille når jeg ligger, og så får jeg en del hostekuler igjennom dagen, hoster omtrent til jeg spyr.. Det kommer også en del slim. Den siste uken har jeg også vert tett i nesen og snørrete. Jeg har ikke feber. Fikk en anitibiotikakur ( 1 uke) mot bronkitt for snart 14 dager siden, det hjalp, men altså ikke helt. Jeg er 19 uker gravid. Er det en vanlig forkjølelse, eller sitter bronkitten igjen enda? Bør jeg gå til lege igjen, eller vil det gå over av seg selv? Det er slitsomt å gå slik, men jeg vil også helst unngå medisiner. Forverres forkjølelsen av at jeg er gravid? MVh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53117-langvarig-forkj%C3%B8lelse-eller-noe-annet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Kjære Rhea Silvia, En vanlig forkjølelse, som er forårsaket av virus varer normalt ikke over 7-10, kanskje 14 dager. Det er selvfølgelig mulig at i kjølvannet av dette kommer en ny infeksjon med et annet virus. Infeksjonsforsvaret, spesielt det lokale forsvaret, er noe svekket etter en infeksjon. Det er også mulig at infeksjonsforsvaret er noe svekket under graviditeten. Hvorvidt det er en serie uheldige virusinfeksjoner du er plaget av , eller bakterier som er kommet i tillegg er det ikke så godt å si. En annen ting som er ganske vanlig hos voksne mennesker at allergiske komponenter medvirker til at luftveissymptomer blir så langvarige. Jeg har selvfølgelig ingen mulighet til å stille en diagnose, men jeg vet at det forekommer, at det ofte er ganske håpløst vanskelig å stille en skikkelig diagnose, og at dert er ofte vanskelig å finne en effektiv behandling. Jeg kan ikke si noe annet enn at du bør søke lege som kan undersøke de forskjellige alternativer og forsøke å finne frem til noe som hjelper. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53117-langvarig-forkj%C3%B8lelse-eller-noe-annet/#findComment-215088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.