Gå til innhold

Hvor sikker kan jeg være.

Anbefalte innlegg

Som jeg har skrevet her før, saa ble Kasper allergi testet paa gress for cirka 14 dager siden naa. Der var det ingen tegn til at han har gress allergi.

Cirka 18 maaneder tidligere saa ble han ogsaa allergi testet paa bjørk, gress, burot. Da var det heller ingen tegn til at han har gress allergi. Men Kasper hadde store utslag paa bjørk og burot.

Selv saa var jeg til allergi testing i gaar. Der kom det frem at jeg har kraftig allergi paa bjørk og burot. Men heller ikke jeg har allergi paa gress.

I dag saa hadde bare Kasper bare 38,1 i feber, saa noen venner fra barnehaven hans kom paa besøk. De var ute i haven aa lekte mens jeg slo plenen. Vi snufsa, nøys, og snøyt oss en god del. Men ikke noe mere enn i timene før jeg begynte med aa slaa plenen, og ellers nar vi har vært ute.

Litt senere saa lekte de litt lenger borte i veien. Under og rundt noen bjørketrær. Jeg hørte bare hvordan Kasper begynte aa nyse og nyse. Han kom nysende og snufsene hjem, med rød og hovne øyne. Fikk øyedraaper og nesespray, saa tok han med seg en hel dorull ut. De lekte videre mens Kasper nøys. Helt til en av vennene hans kom løpenede for aa hente meg.

Der laa Kasper rett ut paa bakken. Han var helt utslaatt. Han nøys saann at han fikk hendene sine fulle av snørr. Nesa og øyer rant og rant. Det laa masse papir rundt ham, som han hadde brukt til aa tørke øyer og nesa med. Han kunne nesten ikke se. Han var saa trøtt at jeg maatte bære ham hjem.

Jeg fikk skikkelig problemer me allergien min, naar jeg sto der under de bjørke trærene.

Saa det at vi begge 2 er allergiske mot bjørk, det er det ingensom helst tvil om.

Men det jeg lurer paa er om vi kan være sikker paa at vi ikke har allergi mot gress? Eller er det saann at naar Kasper skal allergi testes paa sjugehuset like etter Pinsen saa kan han ha allergi mot gress ogsaa?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53123-hvor-sikker-kan-jeg-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vestlandsfanden

Min allergi utviklet seg ganske kjapt til å omfatte flere ting enn det jeg hadde utslag på,så det kan nok hende at han også...

Ut i fra det sterke anfallet han hadde,så tror jeg at den allergimedisinen han bruker ikke er "sterk nok" til å ta hans symptomer,så snakk med legen om det.(jeg måtte prøve meg fram...)

Lykke til!

Pineapple.

D at sønnen din Kasper ikke fikk noe allergi problemer, når han lekte rundt deg, da du slo gresset, d kan slik jeg ser d, kun bety at gresst ikke aktiverer allergien hans.

D at sønnen din Kasper er fryktelig allergisk mot bjørk, d har du nokk her fått enda en bekreftelse på. Så vær forsiktig der du pineapple.

Når d gjelder hvor sikker du kan være på at sønnen din Kasper ikke er allergisk mot gress, så kan jeg ikke annet enn å si deg, at du kan være helt sikker på d. Dette på grunn av, at du ved to allergi tester av ham, mot gress, har fått vite at d ikke er noe allergi der. + At du så jo tydelig forskjellen på reakskjonen hans av gress (som Kasper skulle kunne tåle i følge de to allergi testene hans), og av bjørk (som Kasper TYDELIGVIS IKKE tåler i d hele tatt, som da er helt i tråd med hva de to allertgi testene hans sa da).

Når dette er sagt så kan du bare være helt sikker på at Kasper ikke er allergisk mot gress på d nåværende tidspunktet. Pollen allergi kan forandre seg i løpet av årene. Så dermed kan du selvfølgelig ALDRI være helt sikker på at han IKKE KOMMER til å utvikle allergi mot gress også.

Men at han allerede har fått gress allergi når han skal testes like etter Pinsen, nei d tviler jeg stærkt på. Til d er den forrige gress allergi testen hans for nærme.

For den del så tror jeg heller ikke at han vil få noe gress allergi denne sesongen her i d hele tatt.

Men hvis Kasper får en tøff og hard, høst og vinter, med masse forskjølelser og luftveisinfekskjoner, ja så utelukker jeg ikke at neste sesong med gress pollen, kan bli en helt annen sak.

Foresten du pineapple, hvor gammel er Kasper?

Og har han massse andre allergier som gjør han dårlig på høsten og vinteren?

Har han bihulebetennelse og ørebetennelse fremdeles?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...