Amria Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Hva må til for å bli innlagt? Ved tvang eller frivillig. Manglende evne til å ta vare på deg selv, selvmordsforsøk, flere selvmordsforsåk, trussel for seg selv eller andre eller holder det å bare føle seg veldig ustabil? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53138-innleggelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussigirl Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Kjære deg! Det finnes veldig mange grunner til å bli innlagt,både frivillig og på tvang,og alle de tingene du ga som eksempler er grunner til å bli innlagt. Hvis det er sånn at du føler deg veldig ustabil,og føler at du hadde trengt en innleggelse,så må du bare være ærlig overfor legen din som kan henvise deg videre. Jeg har selv vært innlagt MANGE ganger,både på tvang og frivillig,men dessverre så er det ikke alltid like mye hjelp i det som en kunne tro. Hvis en kommer inn på en akuttavdeling skal en være veldig syk for å få være mer enn noen få dager,og hvis en da blir skrevet for fort ut, så kan det bare gjøre vondt verre... Det viktigste er at du snakker med noen å forteller hvordan du har det, og snakker du med en lege så kan du gjerne si at du ønsker hjelp i form av innleggelse,men det er legen som avgjør hva som er best i situasjonen... Ønsker deg i alle fall lykke til!!!! Ps:ofte kan en få bedre hjelp på andre måter en innleggelse faktisk,så bare vær åpen ovenfor en lege du,så for du sikkert hjelp! *klem hvis du vil ha* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53138-innleggelse/#findComment-213878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amria Skrevet 11. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2002 Kjære deg! Det finnes veldig mange grunner til å bli innlagt,både frivillig og på tvang,og alle de tingene du ga som eksempler er grunner til å bli innlagt. Hvis det er sånn at du føler deg veldig ustabil,og føler at du hadde trengt en innleggelse,så må du bare være ærlig overfor legen din som kan henvise deg videre. Jeg har selv vært innlagt MANGE ganger,både på tvang og frivillig,men dessverre så er det ikke alltid like mye hjelp i det som en kunne tro. Hvis en kommer inn på en akuttavdeling skal en være veldig syk for å få være mer enn noen få dager,og hvis en da blir skrevet for fort ut, så kan det bare gjøre vondt verre... Det viktigste er at du snakker med noen å forteller hvordan du har det, og snakker du med en lege så kan du gjerne si at du ønsker hjelp i form av innleggelse,men det er legen som avgjør hva som er best i situasjonen... Ønsker deg i alle fall lykke til!!!! Ps:ofte kan en få bedre hjelp på andre måter en innleggelse faktisk,så bare vær åpen ovenfor en lege du,så for du sikkert hjelp! *klem hvis du vil ha* Tusen takk for de venlige ordene. : ) Saken er at det er ingenting spesielt akutt, jeg er ikke suicidal eller noe., bare veldig sliten. Jeg har det ikke ille hele tiden, noe som kanskje er litt av grunnen til at jeg er så sliten. Ville vært hyggelig å føle det samme i mer en 2 timer sammenhengende. : ) Jeg gikk til psykiater i noen måneder før jul, men jeg følte ikke at det hjalp noe særlig. Burde kanskje prøve igjen, men jeg føler at jeg ikke egentlig klarer eller ønsker å jobbe med noe nå. Da rakner alt, liksom, jeg er for sliten, og nå har jeg ihvertfal en slags kontroll. Tenker at jeg kan falle sammen når skolen er ferdig. : ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53138-innleggelse/#findComment-213898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussigirl Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Tusen takk for de venlige ordene. : ) Saken er at det er ingenting spesielt akutt, jeg er ikke suicidal eller noe., bare veldig sliten. Jeg har det ikke ille hele tiden, noe som kanskje er litt av grunnen til at jeg er så sliten. Ville vært hyggelig å føle det samme i mer en 2 timer sammenhengende. : ) Jeg gikk til psykiater i noen måneder før jul, men jeg følte ikke at det hjalp noe særlig. Burde kanskje prøve igjen, men jeg føler at jeg ikke egentlig klarer eller ønsker å jobbe med noe nå. Da rakner alt, liksom, jeg er for sliten, og nå har jeg ihvertfal en slags kontroll. Tenker at jeg kan falle sammen når skolen er ferdig. : ) Skjønner at du sliter! Prøv å be om hjelp før du når bunnen helt er mitt råd! Kanskje du hadde trengt en innleggelse for å kunne klare å slappe av og samle litt krefter,men nå kjenner jo ikke jeg deg.... Lykke til uansett hva du velger å gjøre! Men, vær så snill og prat med legen din om hvordan du føler det,for det er lettere å komme seg opp igjen hvis en tar det før en har nådd bunnen helt,tro meg... *god klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53138-innleggelse/#findComment-213915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.