Gå til innhold

Mage etter svangerskap

Anbefalte innlegg

Gjest LocoPoco

Jeg fødte tvillinger for snart to år siden og fikk under graviditeten masse løshud under navlen som hang og slang. Måtte ta keisersnitt (de skar fra navlen og ned) og de fjernet da løshuden. Men jeg hadde gått kraftig opp i vekt under svangerskapet (32 kilo) og når de kiloene forsvant var ikke magen så pen lenger. Arret er ujevnt med bulker i og magen under navlen er slapp. Nå har jeg gått ned enda noen kilo, og mangler nå åtte kilo på idealvekten i følge BMI utregning. Kan jeg nå operere magen, eller bør jeg gå ned de åtte kiloene først. Og kan en slik operasjon dekkes av trygdekassen? Hvis ikke: Hva koster det å gjøre det privat? Og hvordan vil de skjære når jeg allerede er skjært fra navlen og ned?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53140-mage-etter-svangerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Resultatet blir bedre og risikoen for komplikasjoner langt mindre om du slanker deg til idealvekten før operasjonen.

Hvis arret etter keisersnittet er riktig stygt og det er stort hudoverskudd, kan du kanskje få hjelp på sykehus, men ventetiden er lang og du vil trolig bli protritert lavt. En privat (stor) maveoperasjon vil koste 25-40000 kr. Hvis det er nok hud, kan man i mange tilfeller helt eliminere det vertikale arret til fordel for ett langt tverrstillet (evt. w-formet) arr.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53140-mage-etter-svangerskap/#findComment-214202
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...