Gå til innhold

burde jeg anmelde?

Anbefalte innlegg

Gjest firebird

for 6 år siden opplevde jeg at min daværende kjæreste trådde kraftig over mine grenser på det seksuelle området. jeg ble tvunget ( slik følte jeg det i hvert fall ...) til oralsex , noe jeg hadde sagt klart i fra om at jeg ikke ville være med på. dette respekterte han ikke i det hele tatt og opplevelsen har gått temmelig sterkt innpå meg. siden jeg ble utsatt for overgrep fra en nabo fra jeg var 5 til 8 år , ble minner reaktivert og siden har jeg ikke vært i stand til å greie faste forhold.

da dette overgrepet( eller hva jeg skal kalle det) fra eksen min skjedde , var jeg i en slags sjokktilstand i lang, lang tid. følte meg så forferdelig sveket, skitten og brukt( nok en gang). fremdeles er jeg forbannet på meg selv som lot meg lure og presse til noe jeg slettes ikke ville.

men det verste er nok at jeg føler skyld - fordi han og jeg hadde et forhold og da var jeg liksom * med på det*.

jeg har hele tiden tenkt på å anmelde dette forholdet. jeg vet bare ikke om det han gjorde var straffbart nok?!?! og dessuten vil det vel bli min påstand mot hans. det er jo også 6 år siden dette skjedde. i tillegg er jeg selv i en ganske *fengslende*situasjon - for å si det som det er , og da føler jeg at jeg på mange måter ikke er like troverdig som andre.

nå har jeg ikke lenge igjen før jeg er ute , men flashbackene og problemene rundt dette overgrepet blir jo ikke borte av den grunn.

jeg har alltid levd et helt streit og normalt liv på utsiden , så det er ikke dop o.l som har ført meg dit jeg er nå.

frustrasjoner og raseri ovenfor et system som ikke klarte å hjelpe , er dessverre en direkte årsak til min livssituasjon nå. heldigvis har jeg hatt godt av å sitte inne. det har gjort meg til en langt sterkere person.

en annen årsak til at jeg ikke har tort å anmelde er at eksen min er snut ...og det gjør alt så mye verre.

hvem vil vel tro på meg hvis jeg går til politiet og anmelder han?

jeg føler meg så utrolig hjelpesløs og forvirret ...kan noen gi meg noen gode råd?

klem til dere alle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53179-burde-jeg-anmelde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest firebird

Jeg synes du skal ihvertfall prate med noen profesjonelle og høre hva de synes om saken.

Tror jeg har alle med meg når jeg sier at vi vil ihvertfall backe deg opp uansett!!

*forsiktig klem*

kjære forbrenner..

sender deg en god klem og tusen takk for et svar som virkelig varmer.

knuseklem ( om jeg får lov)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53179-burde-jeg-anmelde/#findComment-214588
Del på andre sider

Hei Firebird!

Jeg er redd du ikke vil komme særlig langt hvis du anmelder denne saken nå. Det har ingen ting med at du er der du er nå å gjøre, det ville være likt for oss alle. Trolig vil det bli sett på som litt hardhendt sex med kjæresten din, og han ville trolig hevde at du var med på det. Dessuten har det gått for lang tid til å komme med en sak av en slik karakter, da måtte du i tilfelle anmeldt umiddelbart.

Så det blir nok som du selv sier - ord mot ord, og saken ville blitt henlagt pga bevisets stilling. For å være helt ærlig tror jeg etterforsker ville rådet deg til å ikke anmelde engang.

Du bør forsøke å finne en person som du kan få snakke ut med om det som skjedde. Få bearbeidet opplevelsen og plassert skyld, og få utløp for alle tankene du har rundt dette. Helt klart var det feil av kjæresten din å tvinge deg til oralsex, sex skal jo være godt, basert på gjensidig tillit.

Er det mulig for deg å få snakke med f.eks en psykolog, sosionom eller prest der du er? Det ville kanskje være en fin anledning til å få jobbet med dette? Eller har du en venninne du kan betro deg til, som du vet du kan stole på? Det viktigste er at du ikke blir gående med dette alene lenger - det har du gjort lenge nok!

Om du ikke finner noen du vil snakke med, kan du jo skrive mer her inne. Her er det mange som bryr seg, og som gir veldig fine råd basert på egne erfaringer.

Vennlig hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53179-burde-jeg-anmelde/#findComment-214606
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...