Gå til innhold

sår ved barbering av underliv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest istid

Jeg har brukt det i flere år uten problem, men er man usikker så kan man finne spesialhårfjerningskrem for dette på kondomeriet, men den er dyr!

hei..et triks er å bruke helt nye barberblad og barbere med hårene ikke mot fordi da irriterer du ikke hårsekkene så mye..

Gjest santana

Myk opp huden godt før du begynner, med varmt vann og masser inn barberskummet. Bruk en skarp høvel. Hvis du har problemer med inngrodde hårsekker er det lurt å ta akkurat de hårene med pinsett en god stund før du begynner å barbere. Vær forsiktig med barbering mot hårretningen, ta så mye som mulig med retningen og ellers på skrå fra siden, ikke rett mot. Ta deg god tid og bruk flere lette tak heller enn å prøve å få med mest mulig i ett drag. Hold huden stram med hendene der du barberer.

Hårfjerningskrem funker ikke for meg, jeg forsøkte en gang og huden begynte å blø lenge før hårene gjorde tegn til å forsvinne. Har også forsøkt voks, det fungerer fint på bena men hårene i underlivet er visst for kraftige, for de følger ikke med. (Aldri bruk voks på de mest sensitive områdene, kun i bikinilinjen og "øverst" der det er vanlig hud.)

Annonse

Ikke bruk barberskum, men heller intimvask e.l. Barber deg om kvelden, slik at du får natta på deg uten klær til at den verste sårheten skal gi seg. Smør deg evt. med en aloeverabasert krem eller gele etter barbering (kjøler og demper irritasjon). Selve "dotten" kan du med fordel ta med hårfjerningskrem, dersom du fjerner den også - det er i alle fall her jeg har erfart at det kan bli sårt. Helt undentil er det ikke så lett å finne en hårvekstretning, men på skambeinet er det lett å se og viktig å følge dersom du bruker høvel. Stuss gjerne ned med saks først slik at du ikke behøver så mange drag over huden med høvelen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...