Gå til innhold

Hva synes du om dette,nhd?


Gjest Happy nå

Anbefalte innlegg

Gjest Happy nå

Startet på en utdanning på en høyskole.Jeg likte meg ikke der,kom ikke "inn" i miljøet på skolen.Begynte å skulke og få mye fravær.Ble fjern og lat.Sov lenge om dagene.Men visste jo innerst inne at det var dette jeg ikke hadde lyst til å tilbringe dagene i senga.Søkte jobb,fikk den,og stortrives.Gleder meg til hver arbeidsdag.Har topp arbeidskollegaer.Jeg føler endelig at jeg er til nytte i samfunnet og gjør noe i løpet av dagen.Jobben er krevende,jeg møter masse mennesker,den sosiale "treningen" blir bra.Lider av noe sosial angst.Dette har vært så positivt og godt for meg og se at også jeg får til noe.At jeg klarer å stå opp og møte andre mennesker og gjøre en god jobb.Når jeg skulle på skolen derimot,vrengte magen seg om morgenen og jeg fant på 100 unnskyldninger for å slippe unna.Hva er galt med meg?Har planer om å prøve skolen(en annen)til neste år,synes du jeg bør det?Har lidd av depresjon og tidvis vært suicidial i snart 2 år nå,men har det siste halve året hatt det bedre og fått en medisin som hjelper godt(Efexor 150 mg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

1. Skyldes det at du har det bedre Efexor eller jobbskifte? Var det sammenfall i tid?

2. Lyst er viktig!!! Om bedringen skyldes jobbskifte, synes jeg du skal tenke over hva du har lyst til. Det viktigste er at en trives med jobben. Kanskje blir du bedre motivert for skole etter noen år.

3. Bruk Efexor lenge nok! Heller litt unødig lenge enn for kort. Konferer med legen din.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...