Gå til innhold

svigerforeldre!!!


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

hei!

lurer bare på hvordan dere "takler "svigerforeldre som bevisst leter etter rot når de kommer på besøk.vi har det som regel rent men mine svigerforeldre letter i skuffer eller skap nesten for å finne noe å pirke på.hvis ikke kontoret er ryddig,får vi besjed om å rydde,som om at vi var småbarn.

hva gjør jeg? føler at vi ikke bestemmer over egen bolig,går med en indre frykt,kan aldri ha det rotete i tilfelle de dukker opp.ringer aldri før de kommer.

håper på noen gode råd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 5barnsmor

legg noe sjokkerende i en skuff du vet hun vil se i, eller en stor lapp hvor det står:"er du fornøyd med ryddingen"*S*

jeg hadde gitt henne klar beskjed når hun inspiserte at hun ikke hadde noe med å snoke rundt i huset. Lås døren til kontoret og andre rom hun ikke har noe å gjøre i. Ber hun deg rydde så spør om hun er like frekk med alle eller om det er tillatt bare med familie....det går da ikke an å være så uforskammet selv om det er barna dine!!! Si at du ikke orker å ha prestasjonsangst hver gang hun skal komme, så enten må hun være glad i dere slik dere er eller så er de ikke velkommen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Du sier selvsagt fra, vennlig men bestemt, at slik-og-slik har dere valgt å ha det i deres eget hjem. Hvis dere får beskjed om å rydde, sier du feks "Nei, det passer ikke meg akkurat nå - dessuten synes vi det ser greit nok ut for oss." End of discussion. Om de begynner å argumentere da, lar du bare være å svare, eventuelt gjentar det du først sa. Vær rolig, bestemt og vennlig - som sagt.

Utover det overser du irriterende adferd suverent, mens du gir masse respons på positiv adferd fra svigerforeldrene dine. Slik får du "oppdratt" dem en smule.

Men hvor er mannen din i dette her, da? Han bør egentlig ha hovedansvaret for å si ifra til dem, ettersom det er hans foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde snakket med dem og sagt at jeg hadde satt pris på at de ikke la seg inn i hvordan dere har det rundt dere, og hvis det plaget dem at det var rotete i huset fikk de heller la være å komme. Lås døren, og lukk ikke opp hvis dere ikke vil ha dem på besøk. Hvis de ikke respekterer dette forklar at dere ønsker litt privatliv. Vær høflig, bli heller strengere om det ikke virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Jacobsen

Jeg hadde driti i å rydde jeg og så hadde jeg bedt svigers på besøk. Hadde de pirka så hadde jeg finni frem bøtte og kost og sagt at jeg var så glad for at de hjelper til for å få orden på rotet...Og det beste hadde jo vært at da kunne de jo ikke klage etterpå.

Vi har også svigers som av og til blander seg men jeg pleier å si at værså gode å rydde eller støvsuge eller annet. Da blir det fort stille og vi kan kose oss med kaffekoppen i stedenfor.

Viktig er det iallefall å ikke hisse seg opp. Smil og lukk øra og begyn å prate om noe annet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Si ifra at du er voksen og bestemmer over når og hvor du vil rydde! Herregud, det er vel ditt hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp en svær dildo og legg godt synlig i en skuff du vet hun kikker i! :o) Sorry, jeg ble bare så idiotisk barnslig her jeg satt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Kjøp en svær dildo og legg godt synlig i en skuff du vet hun kikker i! :o) Sorry, jeg ble bare så idiotisk barnslig her jeg satt.

Hehe, trikset er selvsagt å kjøpe en kjempediger "Anal Intruder" og legge den i nattbordet til mannen! Da fikk nok svigermor litt å tenke på i forhold til sønnens familie-privatliv...

*også barnslig iblant*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Gjør som unger, la vær å rydd når de setter i gang som verst!

At de synes det er rotete blir deres problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere feks bor i Storgata 9, kan du si høyt og tydelig når de begynner å bemerke; "Jasså?? Er det DERE som bor(/eier) i Storgata 9 ??" Også ser du på dem med store overdrevne naive øyne og åpen munn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...