Gå til innhold

FU: Hva byr du på når du får uventet besøk som forventer servering?


Gjest Novembermom

Anbefalte innlegg

Kaffe - og kanskje noen brødskiver hvis de blir en stund. Med litt flaks, kan jeg ha kjeks i skuffen eller is i fryseren, men ellers har de seg selv å takke om de ikke får noe annet når de dukker opp uanmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Spenning

    6

  • flisa

    4

  • birdie

    3

  • Taj Mahal

    2

Mest aktive i denne tråden

Serverer det jeg har. Har jeg ikke noe, blir det heller ikke noe. Kaffi eller te blir det jo alltids. jeg forventer ikke noe når jeg kommer på uventet besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier meg lenge med en kaffekopp jeg:-)) Har du en kjeksbit så ok:-) Det er vel besøket som er vesentlig? Ofte tar jeg med en kake når jeg kommer uventet:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gabrielle

Greier meg lenge med en kaffekopp jeg:-)) Har du en kjeksbit så ok:-) Det er vel besøket som er vesentlig? Ofte tar jeg med en kake når jeg kommer uventet:-))

Gidder du å komme på uventet besøk til meg, eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest malun

Hvis man kommer uanmeldt, har man slett ikke krav på å forvente servering. Da skal man bare være glad for at det passer.

Men har jeg mulighet, slenger jeg sammen en vaffelrøre, eller setter på noen kjeks - har som regel en pakke i skapet.

Ellers får de nøye seg med kaffe, te og/eller saft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg besøk, så serverer jeg noe uansett. Jeg serverer av det jeg måtte ha, og har jeg ingen ting, så tar det ikke lange tiden å steke noen vaffler.

Mangler man så egg....så er ikke butikken langt unna, og min mann tar enkjapp tur til butikken å kjøper noen kaker/ kjeks/ frukt.

Skal besøket være lenge (flere timer), så lager jeg middag til oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette en invitasjon, da? ;)

joda, bare adressen som mangler:-)) Kaka kjøper jeg på veien:-))*lol* eller du har kansje litt melk og mel til vafler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vafler, dersom jeg tilfeldigvis ikke har noe annet i skapet eller fryseren. Siste gang noen kom uventet på besøk og gjestene var av det slaget man føler man MÅ by noe, så hadde jeg heldigvis sjokoladekake i fryseren. Og etter en runde i mikroen så smakte den faktisk BEDRE da, enn når den var fersk..! Snodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette en invitasjon, da? ;)

joda, bare adressen som mangler:-)) Kaka kjøper jeg på veien:-))*lol* eller du har kansje litt melk og mel til vafler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gabrielle

joda, bare adressen som mangler:-)) Kaka kjøper jeg på veien:-))*lol* eller du har kansje litt melk og mel til vafler?

Har du sagt du skal ta med kake, så får du ta med kake!

Velkommen skal du være! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sagt du skal ta med kake, så får du ta med kake!

Velkommen skal du være! :)

Står her utenfor å banker på med kaka under armen , men ingen svarer?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gabrielle

Står her utenfor å banker på med kaka under armen , men ingen svarer?????

Hvah???????

Jammen, jeg sitter nå her, jeg, da! Har du banket hardt nok???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg fikk besøk serverte jeg bamsemums og cola ;-)

Synes liksom ikke at man skal bundet til vaffeljernet når man får besøk...

Jeg tar opp muffins el. hvis jeg har det i fryseren, ellers blir det frukt, kjeks, sjokolade el.

Men så bor jo jeg på hybel da, og folk forventer kanskje ikke så mye når de kommer?

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da ikke være noe problem? Den som kommer kan ikke forvente å bli oppvartet av alle kunstens regler. Server kaffe og ferdig med det, hvis du ikke har noe annet lettvint på lur.

Har du ikke kaker eller noe annet er det bare å si det og at vedkommende derfor må klare seg med bare kaffe. Enkelt og greit spør du meg:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...