Gå til innhold

Anbefalte innlegg

går d bra med deg eller?

d er nå bestilt 1 sånn maskin med oksygen maske til meg. Så dette regner jeg med at pusten & lungene min er fornøyd med.

jeg lå noen timer med 1 en sånn maskin på sykehuset idag. etter at noen kraftige astma anfall, gjorde sånn at jeg i hu & hast lå med blålys til sykehuset.

skjæresten min er skikkelig forskjøla fremdeles. d er skyssesyka & twar, så d kan vell ta sin tid d også.

go bedring til deg da!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53264-kisseypooh/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kisseypooh

Hei hei!!

Nå sitt eg her igjen som vanli... ska prøve meg på ein tur på skulen i måro, ska bare ha fire timer så eg satse på at da går bra...

Da va nå fælt at du måtte innlegges igjen då!! Eg unne deg virkeli å bli bedre nå snart... Pleie du å vera noko bedre utenom pollen sesongen?? Visst eg allerede har fått visst da så må du bare tilgi hukomelsen min... Huske ikkje fra et sekund til eit anna!!!

Eg ska liksom skriva ein nynorsk tolking av enten "Storby-natt" av Rudolf Nilsen eller "Brudefærden" av Andreas Munch (men eg trudde da va Wergeland eller ein eller aen sånn eg...) i steden for tentamen til i måro,men eg får da absolutt ikkje te... (stryke vel der ja!!!)

God bedring!!!!

Koz

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53264-kisseypooh/#findComment-214615
Del på andre sider

Hei hei!!

Nå sitt eg her igjen som vanli... ska prøve meg på ein tur på skulen i måro, ska bare ha fire timer så eg satse på at da går bra...

Da va nå fælt at du måtte innlegges igjen då!! Eg unne deg virkeli å bli bedre nå snart... Pleie du å vera noko bedre utenom pollen sesongen?? Visst eg allerede har fått visst da så må du bare tilgi hukomelsen min... Huske ikkje fra et sekund til eit anna!!!

Eg ska liksom skriva ein nynorsk tolking av enten "Storby-natt" av Rudolf Nilsen eller "Brudefærden" av Andreas Munch (men eg trudde da va Wergeland eller ein eller aen sånn eg...) i steden for tentamen til i måro,men eg får da absolutt ikkje te... (stryke vel der ja!!!)

God bedring!!!!

Koz

å dævæn nå va d bare så godt å lese(høre) fra dæ igjen da.æ va begynt å bli så uroli for dæ nå æ,at du ana de ikkje.æ frykta at du hadde lidd den samma skjæbnæn som mæ da,ve innleggelse i 1 både brå & blå,hu & hast.

ja æ plages hele åre æ da.men hele pollen sesongen me bjørk,&gress,&burot e den aller værste tia på åre for mæ da.

særli burot pollen sesongen da,& vis at d regner i burot pollen sesongen,sånn at jora & gresset blir fukti,& derme avlegg 1 form for dunst,som æ ikke får puste no særli godt i.

så æ håpa no inderli at den "maskina" mi e i hus hos mæ til des da.

enn va me dæ da?plages du like mye hele åre?va & når e d værste for dæ da?

håpa nå at du får levert den nynorsk stilen,& at du kan få være 1 bitte litta stun på skola da.

so long.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53264-kisseypooh/#findComment-215007
Del på andre sider

Gjest kisseypooh

Hei igjen!!!

Fekk meg 3 timar på skulen i dag, hadde bare nåken "små" anfall...

Ser at du har lagt deg øve te dialekt du og... Kjekkt da!!!

Eg e mest plaga,vinter,vår og sommer... Høsten e kje så galen,men e ein del plaga då og... Har faktisk bare vore såpass bra at eg ikkje trengte bruka noko særli medisin ein gong i løpet av ein 5 års periode og då var eg i California, så da har eg lyst te å prøva igjen...

Håpe du får den maskinen snart då sånn at da kan bli litt lettare for deg...

Den nynorsk stilen ser da spøke ut med, skulle levert den i dag,men eg ska prøve å få den klar til i måro...

Koss går da med deg i dag??

koz

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53264-kisseypooh/#findComment-215690
Del på andre sider

Hei igjen!!!

Fekk meg 3 timar på skulen i dag, hadde bare nåken "små" anfall...

Ser at du har lagt deg øve te dialekt du og... Kjekkt da!!!

Eg e mest plaga,vinter,vår og sommer... Høsten e kje så galen,men e ein del plaga då og... Har faktisk bare vore såpass bra at eg ikkje trengte bruka noko særli medisin ein gong i løpet av ein 5 års periode og då var eg i California, så da har eg lyst te å prøva igjen...

Håpe du får den maskinen snart då sånn at da kan bli litt lettare for deg...

Den nynorsk stilen ser da spøke ut med, skulle levert den i dag,men eg ska prøve å få den klar til i måro...

Koss går da med deg i dag??

koz

både hallo & hei på dæ kisseypooh/

vordan gikk d me den nynorsk hjemme stilen din sånn egentli da?fikk du skrevan ferdi & levertan da?

vordan e helsa di i rute te eksamenene dine nå da?æ håper så inderli at du i hvertfall ligger godt nokk ann der da!

æ må jo i hvertfall prøve å glede mæ over dere andre,når æ så ikke får te å gi mæ sjøl noe,sånn at æ kan få glede mæ aldri så litte bitte granne over mæ sjøl da,for 1 gangs skyll.

me mæ så gikk enda 1 eksamen rett i dazz te min egen bitre fortvilelse da,d va nå i går om onsdagen den 15 mai.æ va så surklete & tett at æ så vitt d va kom mæ uta senga for å kunne komme mæ på wc.

så nå har æ bare de 2 eksamenene mine innen it i gjen da.

d va vell sånn egentli ikke meininga at æ skulle ta di før til høsten da.

æ skjønner jo nå,at d på mange måter kanskje va d aller beste for mæ,at di planan mine om videre studier te høsten gikk rett i dazzen da.

for æ hadde måtte slite akkurat like dann der,i år etter år for å kunne bli ferdi.også appåte så e d stor sansynlihet,for at æ da hadde stått me,1 lang utdannelse,som æ ikke kunne bruke etter mitt eget ønske.

astmaen & allergien min vil desverre ødelegge for mæ slik at æ ikke kan ha 1 sånn full jobb i framtia mi.d e stor sjangse for d i hvertfall da.

da synes æ at d æ 1 go ide for mæ å heller satse innen it.så da satser æ på at æ i hvertfall ska kunne mestre de 2 it eksamene mine istedenfor.

te høsten da så kan æ gå videre på noroff, eller begynne på emi, eller nærings akademie.for her e d ikke nødvendi me studie kompetanse på alle studier.æ har gått på noroff før.der fikk æ veldi go tilrettelegging,sånn at æ kunne følle studie på tross av astmaen & allergien min.dessuten så e hvert eneste enkelt studie veldi kort.dette jør d masse enklere for mæ i hvertfall da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53264-kisseypooh/#findComment-218858
Del på andre sider

Gjest kisseypooh

både hallo & hei på dæ kisseypooh/

vordan gikk d me den nynorsk hjemme stilen din sånn egentli da?fikk du skrevan ferdi & levertan da?

vordan e helsa di i rute te eksamenene dine nå da?æ håper så inderli at du i hvertfall ligger godt nokk ann der da!

æ må jo i hvertfall prøve å glede mæ over dere andre,når æ så ikke får te å gi mæ sjøl noe,sånn at æ kan få glede mæ aldri så litte bitte granne over mæ sjøl da,for 1 gangs skyll.

me mæ så gikk enda 1 eksamen rett i dazz te min egen bitre fortvilelse da,d va nå i går om onsdagen den 15 mai.æ va så surklete & tett at æ så vitt d va kom mæ uta senga for å kunne komme mæ på wc.

så nå har æ bare de 2 eksamenene mine innen it i gjen da.

d va vell sånn egentli ikke meininga at æ skulle ta di før til høsten da.

æ skjønner jo nå,at d på mange måter kanskje va d aller beste for mæ,at di planan mine om videre studier te høsten gikk rett i dazzen da.

for æ hadde måtte slite akkurat like dann der,i år etter år for å kunne bli ferdi.også appåte så e d stor sansynlihet,for at æ da hadde stått me,1 lang utdannelse,som æ ikke kunne bruke etter mitt eget ønske.

astmaen & allergien min vil desverre ødelegge for mæ slik at æ ikke kan ha 1 sånn full jobb i framtia mi.d e stor sjangse for d i hvertfall da.

da synes æ at d æ 1 go ide for mæ å heller satse innen it.så da satser æ på at æ i hvertfall ska kunne mestre de 2 it eksamene mine istedenfor.

te høsten da så kan æ gå videre på noroff, eller begynne på emi, eller nærings akademie.for her e d ikke nødvendi me studie kompetanse på alle studier.æ har gått på noroff før.der fikk æ veldi go tilrettelegging,sånn at æ kunne følle studie på tross av astmaen & allergien min.dessuten så e hvert eneste enkelt studie veldi kort.dette jør d masse enklere for mæ i hvertfall da.

Hei igjen!!

Da va nå trist å høre...

Med meg e da ingen stor endring,men eg satse på at eg komme meg til eksamen,men tar ein dag av gangen uten for store forhåpninger!!

Fekk levert stilen,men har ikkje tru på at eg står på den...

Du har kanskje rett i at det er lite vits med ein lang utdannelse som du ikkje kan bruke. Slite med yrkesvalget eg og,ane ikkje ka eg vil bli. Har tenkt litt på å prøve meg som medisinsk sekretær, for då kan eg bli utdanna på et halvt år og har då ikkje kasta vekk mykje dyrebar tid!!! Hjelpepleier gjekk da ikkje an for meg å jobbe som, mykje håndvask,mange lukter og veldig dårlig luft ( overraskende nok verst luft på lungeavdelingen på sjukehuset) Rundt jul når alle pasientene er så heldige å få mykje "julestjerner" klarer eg ikkje vere på jobb i det heile... Har ikkje jobba siden eg blei utdanna (då jobba eg i nesten 2 mnd. men var sjukemeldt nesten halve tida)

Koz

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53264-kisseypooh/#findComment-219657
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!!

Da va nå trist å høre...

Med meg e da ingen stor endring,men eg satse på at eg komme meg til eksamen,men tar ein dag av gangen uten for store forhåpninger!!

Fekk levert stilen,men har ikkje tru på at eg står på den...

Du har kanskje rett i at det er lite vits med ein lang utdannelse som du ikkje kan bruke. Slite med yrkesvalget eg og,ane ikkje ka eg vil bli. Har tenkt litt på å prøve meg som medisinsk sekretær, for då kan eg bli utdanna på et halvt år og har då ikkje kasta vekk mykje dyrebar tid!!! Hjelpepleier gjekk da ikkje an for meg å jobbe som, mykje håndvask,mange lukter og veldig dårlig luft ( overraskende nok verst luft på lungeavdelingen på sjukehuset) Rundt jul når alle pasientene er så heldige å få mykje "julestjerner" klarer eg ikkje vere på jobb i det heile... Har ikkje jobba siden eg blei utdanna (då jobba eg i nesten 2 mnd. men var sjukemeldt nesten halve tida)

Koz

lykke til med både helsa & skolen!

jeg skal krysse fingrene mine,sånn at d forhåpentligvis kan ordne seg for deg,på alle tenkelig måter nå!

FOR D HAR DU FORTJENT FOR LENGE SIDEN NÅ KISSEYPOOH!

FORTSATT GOD BEDRING TIL DEG DA KISSEYPOOH!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53264-kisseypooh/#findComment-225179
Del på andre sider

Hei hei!!

God bedring!!!!

Koz

d går nokk bra med den stilen din,skjære deg kisseypooh,forhåpentligvis.

kisseypooh,hvordan gikk d foresten med den forrige stilen din?bra?

1 riktig god bedring til skjære deg også kisseypooh.

ja jeg måtte inn på sykehuset for å kunne få litt puste hjelp igjen.men d gikk fort & radig denne gangen da.så jeg kom jo hjem igjen etter bare noen få timer med oksygen tilførsel.

jeg er skikkelig astma & allergi plaget hele året.forskjøla d er jeg mest bestandig.går fra den ene infeksjonen i både øvre & nedre luftveier til den andre.når jeg"bare"er forskjøla så reines jeg for å være frisk

MEN jeg har d nokk likevell litt lettere på høsten(etter burot pollen spredningen er over)& vinteren.jeg greier da mere å kontrollere astma anfallene mine ved å øke medisinene mine som blant annet Ventolinen min.dermed unngår jeg de mange innleggelser i hu & hast med blålys.

+at d hjelper på for meg i denne delen av året med jonasmaska mi.vanskelig å benytte meg av den nå på året vet du!

+at på tross av Jule blomstene så går d ann å færdes mere fritt for meg i hvertfall da.

+at d luftes ikke i klasseromene så mye i den kalde årstiden.dermed så kreves d ikke så gode dager av meg for at jeg kan sette meg til i klasserommet med Ventolinen,forstøveren,& lommetørklær.ja du vet vell selv problemene med lufting sånn at pollen fyller hele klasserommet.

så svaret mitt er vell egentlig heller at medisinene mine virker bedre,enn at jeg er så vanvittig mye bedre.jeg håper at denne forklaringen min ikke blir bare noe surr.

off nå er lommetørklæ som jeg holder under nesa mi med den ene hånden mens jeg skriver med den andre hånden helt bløtt av snørr.jeg har nøse & snørra sånn at d er helt fælt.jeg må derfor gå å finne noen reine,& snyte meg godt.

so long kisseypooh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53264-kisseypooh/#findComment-227465
Del på andre sider

Gjest kisseypooh

d går nokk bra med den stilen din,skjære deg kisseypooh,forhåpentligvis.

kisseypooh,hvordan gikk d foresten med den forrige stilen din?bra?

1 riktig god bedring til skjære deg også kisseypooh.

ja jeg måtte inn på sykehuset for å kunne få litt puste hjelp igjen.men d gikk fort & radig denne gangen da.så jeg kom jo hjem igjen etter bare noen få timer med oksygen tilførsel.

jeg er skikkelig astma & allergi plaget hele året.forskjøla d er jeg mest bestandig.går fra den ene infeksjonen i både øvre & nedre luftveier til den andre.når jeg"bare"er forskjøla så reines jeg for å være frisk

MEN jeg har d nokk likevell litt lettere på høsten(etter burot pollen spredningen er over)& vinteren.jeg greier da mere å kontrollere astma anfallene mine ved å øke medisinene mine som blant annet Ventolinen min.dermed unngår jeg de mange innleggelser i hu & hast med blålys.

+at d hjelper på for meg i denne delen av året med jonasmaska mi.vanskelig å benytte meg av den nå på året vet du!

+at på tross av Jule blomstene så går d ann å færdes mere fritt for meg i hvertfall da.

+at d luftes ikke i klasseromene så mye i den kalde årstiden.dermed så kreves d ikke så gode dager av meg for at jeg kan sette meg til i klasserommet med Ventolinen,forstøveren,& lommetørklær.ja du vet vell selv problemene med lufting sånn at pollen fyller hele klasserommet.

så svaret mitt er vell egentlig heller at medisinene mine virker bedre,enn at jeg er så vanvittig mye bedre.jeg håper at denne forklaringen min ikke blir bare noe surr.

off nå er lommetørklæ som jeg holder under nesa mi med den ene hånden mens jeg skriver med den andre hånden helt bløtt av snørr.jeg har nøse & snørra sånn at d er helt fælt.jeg må derfor gå å finne noen reine,& snyte meg godt.

so long kisseypooh.

Hei igjen!!

Kjenne godt til da problemet du nevne der ja, ganske lite forståelse for koffor eg ikkje vil at dei ska lufte så mykje...

Eg har vært ein del tett i luftveiene, så legen bestemmte seg for å fjerne litt neseslimhinner for å sjå om da løyste noko opp,men da skjedde seff ikkje... E kje så greit å gå rundt i to døgn med tamponerte nasa når du e tett i resten av luftveiene nei... Men eg tenkte at da va verdt eit forsøk, kan jo liksom ikkje bli noko verre!!!

Ein ting eg lure på; Har du problemer med ledda?? Har vært plaga med dei i ein del år nå, og fått eit inntrykk av at da e ein del andre astmatikere rundt om som slite med da samma...

Vel, håpe du har da bedre....

Koz

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53264-kisseypooh/#findComment-229089
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...