Gå til innhold

Lønn og pappapermisjon


Gjest marta karoline

Anbefalte innlegg

Gjest marta karoline

Jeg har begynt å jobbe igjen etter 48 uker med svangerskapspermisjon. Jeg jobber i 50 % stilling. Nå skal min samboer være hjemme de 4 siste ukene. Vi fikk beskjed om at han har rett på 10 dager permisjon. Dette er greitt. Vi trodde da at han hadde rett på 80 % lønn de dagene han er hjemme, men det får han ikke. De trekker han 28 % lønn for hele mnd, ikke bare de dagene han er hjemme. Er dette riktig ? Hadde vi vist dette er det ikke sikkert vi hadde hatt råd til det. For vårt tilfelle utgjør det kr. 7000,- på en mnd. Det ser ut som en må tenke seg om før en tar ut pappapermisjon. Hvordan regner de dette ut ? Hvis det går ann å forklare det på en enkel måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Hvem er "de" ? Du må neste spørre "dem" hvorfor, jeg kan ikke se noen grunn til at han skal få mindre enn 80% lønn i 10 dager, med mindre han tjener mer enn 6 ganger grunnbeløpet, dvs ca 308 000 pr år. Da får han 80% av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...