Gjest marta karoline Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Jeg har begynt å jobbe igjen etter 48 uker med svangerskapspermisjon. Jeg jobber i 50 % stilling. Nå skal min samboer være hjemme de 4 siste ukene. Vi fikk beskjed om at han har rett på 10 dager permisjon. Dette er greitt. Vi trodde da at han hadde rett på 80 % lønn de dagene han er hjemme, men det får han ikke. De trekker han 28 % lønn for hele mnd, ikke bare de dagene han er hjemme. Er dette riktig ? Hadde vi vist dette er det ikke sikkert vi hadde hatt råd til det. For vårt tilfelle utgjør det kr. 7000,- på en mnd. Det ser ut som en må tenke seg om før en tar ut pappapermisjon. Hvordan regner de dette ut ? Hvis det går ann å forklare det på en enkel måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Hvem er "de" ? Du må neste spørre "dem" hvorfor, jeg kan ikke se noen grunn til at han skal få mindre enn 80% lønn i 10 dager, med mindre han tjener mer enn 6 ganger grunnbeløpet, dvs ca 308 000 pr år. Da får han 80% av dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.