Sorte Enke Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Fontenehuset er et klubbhus for mennesker med psykiatrisk sykdomshistorie, der vi fokuserer på muligheten til arbeid, deltagelse og sosialt fellesskap. Idag er vi over sytti medlemmer som er med på å drive huset sammen med fem ansatte. Vi er delt inn i enheter som kontor, kjøkken, service og arbeidsbyrå. De som er medlemmer deltar i arbeid på den enheten som de har lyst å jobbe på. Kjøkkenet er ansvarlig for innkjøp, tilberedelse og servering av mat å drikke på huset. Kontorenheten er ansvarlig for husets administrasjon, økonomi og bokføring. Data arbeid er en vesentlig oppgave. Serviceenheten reparerer og vedlikeholder alt i og omkring huset. Det er også mulig å komme bare for å slå av en prat å ta en kopp kaffe. Arbeidsbyrået har tre overgangsarbeid på høyskolen i Oslo. Det vil si at tre av medlemmene er ansatt i 50% stillinger. Og hvis en av dem er borte en dag stiller en annen i fra fontenehuset oppsom vikar. Dette er gjerne en ansatt som er opplært i jobben. Selv ble jeg kjent med fontenehuset etter jul, og det har hjulpet meg til å komme meg ut av senga. Det jeg synes er fint med huset er at en kan komme å gå når en selv vil, og at en kun gjør så mye en selv føler for. Jeg har også fått kommentarer på at jeg er blitt mer lys til sinns etter at jeg begynte her, og at jeg ikke er så stille å innesluttet. Man føler at det er bruk for en uansett hvilken form en er i. Høres dette interessant ut ta kontakt med noen i mottagsgruppa på tlf: 22 99 34 80 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53379-hva-er-fontenehuset-i-oslo/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.