Gå til innhold

Konfirmanter får 80 000


Gjest karamell

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt idiotisk, stakkars de barna som kanskje bare motar gaver fra en side av familien, og i tillegg kanskje ikkje har besteforeldre på den siden en gang !

Tenker ikkje på pengene, men åssen de eventuellt må føle det.

De barna som får 80000.- må enten ha veldig rike foreldre, eller foreldre med veeldig dårlig samvittighet !

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80.000,- er altfor mye! De som får mest er de med 3-4 sett "besteforeldre", og dermed og dermed gjerne også mange "tanter" og "onkler". Altså barn fra familier der mor og far har gått fra hverandre, og en/begge har etablert nye forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er galskap å gi de så mye i så ung alder! Jeg håper virkelig for deres egen del at foreldrene får ha et ord med i laget om hva pengene skal brukes til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt idiotisk, stakkars de barna som kanskje bare motar gaver fra en side av familien, og i tillegg kanskje ikkje har besteforeldre på den siden en gang !

Tenker ikkje på pengene, men åssen de eventuellt må føle det.

De barna som får 80000.- må enten ha veldig rike foreldre, eller foreldre med veeldig dårlig samvittighet !

Mvh

De kjøper seg nok fri fra dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du-jeg synes ikke det er sykt i det hele tatt. Noen familier kan gi mer enn andre, sånn er det med alle ting. Det som er kjipt, er at de sammenligner det med hverandre, og da føler at de har fått lite. Noen bruker jo faktisk pengene på vettuge ting, andre sløser mer, men kan jo angre i ettertid på at de sløste. Da kanskje de blir flinkere til å spare senere? De som gir bort mye og som da føler at det var bortkastet, får heller gi mindre neste gang.

Og de som klarer å sette inn pengene på en høyrentekonto eller i fond, får en fin slant de kan bruke til f.eks. utdannelse senere i livet. Foreldrene burde ha en finger med i spillet om disponeringen av store pengesummer.

Selv fikk jeg ca 7000.- da jeg var konfirmant for *gulp* 17 år siden. Sparte litt ekstra, og fikk kjøpt meg møbler jeg ønsket meg til rommet mitt, og som mamma ikke hadde råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit at de unge begynner med vekslepenger sånn i starten av voksenlivet. Om noen år så skal de jo tross alt håndtere litt skikkelige summer, og da er det greit å ha prøvd seg litt uten at det gjør noe om de driter seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ide ide!! Jeg setter 50000 inn på sperra konto til de blir 18 år hvis de driter i å konfirmere seg! :0D

Så slipper jeg å ha min ex svigermor fra et visst kjellerhull i h... i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...