Gå til innhold

Jeg klarte meg i dag og.

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Overlevde denne dagen og....

Kjenner at jeg snart må ha noen å snakke med.

Hva gjør jeg når min fastlege og jeg ikke kommuniserer så godt. Hvem skal jeg snakke med ?

Jeg stoler ikke på så mange, derfor er det vanskelig å finne noen.

Hvem orker å høre på meg, det skjedde for så mange år siden. Dessuten var det ikke voldtekt.Kanskje jeg overdriver.

Jeg blir gal av alle tankene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53507-jeg-klarte-meg-i-dag-og/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Det er ikke bare fastlegen din som kan henvise deg til psykolog; det kan de til og med gjøre på legevakten.

Likevel er det vel best med fastlegen (som du forresten lett kan skifte hvis du ikke liker vedkommende).

En god idé, som MANGE her har brukt, er å skrive et brev som du tar med til legen. I brevet skriver du at du ikke klarer å fortelle det til han/henne, men at du ble utsatt for et overgrep og at du gjerne vil ha en hastehenvisning til psykolog.

Det behøver ikke å være noe "langt, fint brev" - bare nok til at legen forstår.

Og husk - legen skriver ørten slike henvisninger i uken - uten å "tenke" videre over det.

===

Om det du skrev om voldtekten: Hvis det var alvorlig for deg, så VAR det alvorlig. Om man kaller det voldtekt, overgrep eller annet er vel ikke så viktig. Det viktige er at du får hjelp til å leve et godt liv.

Ønsker deg alt vel!

*klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...