Gå til innhold

Spise brødskiver med kniv og gaffel


gustis

Anbefalte innlegg

For meg er det naturlig å ta en brødskive med hvitost i hånda, uansett om jeg er hjemme eller på restaurant. Har sett at enkelte bruker kniv og gaffel. Jeg bruker også kniv og gaffel hvis det er masse godt pålegg i flere lag på brødskiva.

Hva gjør dere?

Kan jeg fortsette å spise min enkle brødskive med hvitost uten å bruke kniv og gaffel, eller har skikken blitt slik at vi må bruke bestikk?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser en sånn brødskive med hånda. Jobbet et sted der folk satt og spiste brødskiver med brunost med kniv og gaffel. Latterlig! Det tullet der nekter jeg å bli med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Eter du skive med hvitost på restaurant?

Man kan jo faktisk bli lei av hotell mat og da vet De!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest malun

Uhåndterlig pålegg (mange lag, mye pynt etc) spises med kniv og gaffel.

Enkle skiver med enkelt pålegg spises med hånda - enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort meg opp en skikk, og alltid vente for å se an hva som blir gjort rundt bordet. Om de jeg er gjest hos, eller om de samme er gjest hos meg spiser brødskiven med gaffel og kniv - gjør jeg det også.

Enkelte mennesker er sånn at de alltid blir fornærmet om ingen andre følger Deres "regler".

Mvh :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente faktisk frokost på hotell.

Folk som spiser gulost-skive med kniv og gaffel på hotell-frokosten, sender ut følgende signal:

1. Jeg bor aldri på hotell, føler meg usikker, og tror at jeg må spise skiva mi med kniv og gaffel.

2. Jeg har utrolig teite foreldre som har lært meg noen upraktiske og pinlige vaner.

3. Jeg har en psykiatrisk lidelse og vil ikke ta i mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo faktisk bli lei av hotell mat og da vet De!

Men å spise rundstykke med kniv og gaffel er verre å få til, da.....

For øvrig når det gjelder hotellfrokoster nekter jeg å kakke tuppen av egget på den dannede måten, dvs. slå med baksida av skjeen og deretter plukke vekk skall. Jeg gjør som hjemme: Skjærer topplokket av med kniven. Det får briste eller bære.

Er det ufint å snyte seg i servietten? Jeg blir allltid så snørrete av sterkt krydret mat.

Hilsen grisekjerringa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å spise rundstykke med kniv og gaffel er verre å få til, da.....

For øvrig når det gjelder hotellfrokoster nekter jeg å kakke tuppen av egget på den dannede måten, dvs. slå med baksida av skjeen og deretter plukke vekk skall. Jeg gjør som hjemme: Skjærer topplokket av med kniven. Det får briste eller bære.

Er det ufint å snyte seg i servietten? Jeg blir allltid så snørrete av sterkt krydret mat.

Hilsen grisekjerringa

Kjøreregler på hotell/restaurant:

Gjør som hjemme, men med visse unntak:

- Vær høflig mot underbetalt personale.

- Ikke snakk/syng sjenerende høyt.

- og Babette: Ikke snyte seg i duken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøreregler på hotell/restaurant:

Gjør som hjemme, men med visse unntak:

- Vær høflig mot underbetalt personale.

- Ikke snakk/syng sjenerende høyt.

- og Babette: Ikke snyte seg i duken.

Greit. Da blir det gardinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har da bestikk for å bruke det!!

Makan, altså... det skulle ikke forundre meg om det finnes mennesker? som spiser bananer med skallet hengende i laser nedover hånden, heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

når jeg har et tonn med paprika på osten, og brødskiva er stor og firkanta bruker jeg bestikk.. eller så tar jeg brødskriva i hånda..

Bruker ikke bestikk for å være "fin" men for at alt oppå ikke skal dette av og så blir det bare klin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser i hvertfall ikke brødskive med hvitost på restaurant, men uansett bruker jeg bestikk fordi den maten jeg bestiller ute er av den typen man bruker bestikk til!

Hjemme tar jeg vanlig brødskive i handa, men er det ostesmørbrød, rekesmørbrød, roastbiff o. l. bruker jeg bestikk hjemme også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...