Gå til innhold

Utflod etter foedsel.


ceciliew

Anbefalte innlegg

Heisann..

Jeg foedte for 5 uker siden og det jeg lurer paa er:

Jeg bloedde i 3 uker, naar kan jeg regne med og faa normal menstruasjon?? (jeg skal begynne med p-piller)

Jeg har ogsaa faat utflod som er orange, er det normalt og hvor lenge kommer jeg til og ha den?

Etter foedselen saa lukta det utrolig der neden i fra , men det har gaatt over.

har jeg en infeksjon?

skal til 6 ukers kontroll neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er veldig forskjellig når man får tilbake menstruasjon. Uten amming kan det gå 2-3 måneder, noen får ikke mensen så lenge de ammer, noen får den når de slutter å amme om natten. Den lukt du har kjent er sannsynligvis gammelt blod som kan være lyserødt til brunt, det behøver ikke å være infeksjon. Hvis du ikke ammer og er sikker på at du ikke er gravid, kan du begynne med p-pille nå.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...