Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei:-)

Noen spørsmål til deg bare.....

Foruten løping regner jeg med at stepp maskinen er en av de mest effektive for fettforbrenning...sant?

Si at jeg får i meg kanskje 1200kcal i døgnet, og normalt kanskje forbrenner 2000-2500..(1200 er greit iforhold til grete Rode), men når jeg står på steppmaskinen og den sier jeg har forbrent 600 kcal, og jeg etterpå trener endel vekter...bør jeg da få i meg mere mat?...eller vil det at jeg ikke spiser mere bare si at jeg heller går ned i vekt????skjønten?,,og når jeg trener vekter....da trenger jeg protein sant?....som hva da liksom?mye før eller etter trening?

Og du...ikke klag over mat inntaket mitt...syns jeg er ganske flink nå, med 4 måltider i døgnet, og minimum 2 liter vann under trening!!!!!!

Til slutt....tror jeg kanskje spiser for mye karbo, dvs...4 brødskiver, 2 knekkebrød og ris/potet/pasta til middag....hva kan man spise istedenfor, som ikke har så mye karbo i seg??

Dette ble mye gitt....håper du gidder å svare..

PS, Har mistet nesten 60 cm tilsammen rundt omkring,....så nærmer meg jaggu snart den 90-60-90 greia..:-9

*blitt treningsnarkoman*

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53553-sierdudet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hello :)

Tja, hva som er mest effektivt for fettforbrenning kan nok diskuteres, men du husker riktig om det er jeg som har påvirket deg i steppe-retningen, da det utvilsomt er min favorittøvelse når jeg vil ha fram vaskebrettet!

Ja, du trenger proteiner. Ca 30 % av kosten din - gjerne mer - bør bestå av proteiner. Gode proteinrike kilder er kjøtt, fisk, osv. Tunfisk er f.eks. enkelt og greit, men noe sier meg at du ikke villig kommer til dytte dette faenskapet inn i kjeften din :)

Ja, etter trening er selvsagt proteiner viktig, men først bør du fylle på med noen raske karbohydrater for at kroppen din i det hele tatt skal klare å nyttig-gjøre seg av proteinene du dytter i deg.

Når det gjelder hva steppemaskinen viser i forhold til Kcal-forbruk, så må du nok bare ta dette med en klype salt da tallet stort sett er tatt ingensteds fra. Men du har rett i at du bør spise mer mat. Så vidt jeg har forstått dreier din trening seg om totalt ganske mange timer daglig (om man ikke bare ser på helsestudioøkter, men også gå-turer, osv..), og for at kroppen din skal takle dette trenger du energi, mer enn hva du gjorde før.

Nei, jeg skal ikke klage over matinntaket ditt, og jeg er vel egentlig ganske imponert over det dersom du spiser 4 ganger om dagen, men da har vel isåfall noe jeg engang lærte deg endelig gått inn. Det tok litt tid, men :)

Når det gjelder hva slags mat du kan spise som ikke inneholder for mye karb, eventuelt mat som inneholder mye proteiner, osv, så anbefaler jeg deg rett og slett å stikke på bokhandelen å få tak i en ernæringstabell, eventuelt bruke den her:

http://www.iform.no/kosthold/næringstabell.shtml

60 cm rundt omkring er jækla mye, men pass på så du gjør det riktig. Uten nok mat vil snart kroppen din begynne å lagre fett, og de må du unngå. I tillegg så kan jeg vel trygt si at du ikke bør overdrive treningen. Med det mener jeg at du ikke bør slite deg helt ut, og en hviledag eller to i uken er veldig sunt.

Hvordan går det forresten med hun lille søte? Hvis du ikke vil ta det her kan du sende meg en mail. Håper ting går bra med henne! (Og dere andre også, for øvrig) :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53553-sierdudet/#findComment-216743
Del på andre sider

*snikleser*

Fytte katta, 60 cm tilsammen!!! Rene avfettinga det...

Du nevner at du har brukt 600 kalorier på step. Hvor leneg sto du og steppet da? Tålmodigheten min rekker knapt til 30 min og 150 kaLORIER. *SUKK*

Jeg pleier å steppe i 20-30 min de gangene jeg stepper, og da viser måleren at jeg har brukt 6-800 Kcal, avhengig av intensiteten.

Men dette tallet må som sagt tas med en veldig stor klype salt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53553-sierdudet/#findComment-216767
Del på andre sider

*snikleser*

Fytte katta, 60 cm tilsammen!!! Rene avfettinga det...

Du nevner at du har brukt 600 kalorier på step. Hvor leneg sto du og steppet da? Tålmodigheten min rekker knapt til 30 min og 150 kaLORIER. *SUKK*

Jeg bruker som regel å stå en 30-45 før styrketrening, så en 30-45 min etter den...hvis jeg ikke trener vekter den dagen står jeg ...nja....ca 1 time kanskje....

:-)

Delig når man kommer inn i rytmen, lukker øynene og hører på musikk*s*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53553-sierdudet/#findComment-216779
Del på andre sider

Hello :)

Tja, hva som er mest effektivt for fettforbrenning kan nok diskuteres, men du husker riktig om det er jeg som har påvirket deg i steppe-retningen, da det utvilsomt er min favorittøvelse når jeg vil ha fram vaskebrettet!

Ja, du trenger proteiner. Ca 30 % av kosten din - gjerne mer - bør bestå av proteiner. Gode proteinrike kilder er kjøtt, fisk, osv. Tunfisk er f.eks. enkelt og greit, men noe sier meg at du ikke villig kommer til dytte dette faenskapet inn i kjeften din :)

Ja, etter trening er selvsagt proteiner viktig, men først bør du fylle på med noen raske karbohydrater for at kroppen din i det hele tatt skal klare å nyttig-gjøre seg av proteinene du dytter i deg.

Når det gjelder hva steppemaskinen viser i forhold til Kcal-forbruk, så må du nok bare ta dette med en klype salt da tallet stort sett er tatt ingensteds fra. Men du har rett i at du bør spise mer mat. Så vidt jeg har forstått dreier din trening seg om totalt ganske mange timer daglig (om man ikke bare ser på helsestudioøkter, men også gå-turer, osv..), og for at kroppen din skal takle dette trenger du energi, mer enn hva du gjorde før.

Nei, jeg skal ikke klage over matinntaket ditt, og jeg er vel egentlig ganske imponert over det dersom du spiser 4 ganger om dagen, men da har vel isåfall noe jeg engang lærte deg endelig gått inn. Det tok litt tid, men :)

Når det gjelder hva slags mat du kan spise som ikke inneholder for mye karb, eventuelt mat som inneholder mye proteiner, osv, så anbefaler jeg deg rett og slett å stikke på bokhandelen å få tak i en ernæringstabell, eventuelt bruke den her:

http://www.iform.no/kosthold/næringstabell.shtml

60 cm rundt omkring er jækla mye, men pass på så du gjør det riktig. Uten nok mat vil snart kroppen din begynne å lagre fett, og de må du unngå. I tillegg så kan jeg vel trygt si at du ikke bør overdrive treningen. Med det mener jeg at du ikke bør slite deg helt ut, og en hviledag eller to i uken er veldig sunt.

Hvordan går det forresten med hun lille søte? Hvis du ikke vil ta det her kan du sende meg en mail. Håper ting går bra med henne! (Og dere andre også, for øvrig) :)

På den ene Satsen her, er det sånne fine steppmaskiner hvor man måler hjerterytme osv...denne teller kaloriene myyye saktere en den andre steppmaskinen...har en tro på at denne er mere riktig ja.-..:-)

Takk for tipsene..mene 1 dag fri i uka???hehe...hvorfor det?*s*...og åssen skal jeg liksom få ut energien den dagen???

Går oki her...håper det gjør det hos deg oxo:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53553-sierdudet/#findComment-216783
Del på andre sider

Annonse

På den ene Satsen her, er det sånne fine steppmaskiner hvor man måler hjerterytme osv...denne teller kaloriene myyye saktere en den andre steppmaskinen...har en tro på at denne er mere riktig ja.-..:-)

Takk for tipsene..mene 1 dag fri i uka???hehe...hvorfor det?*s*...og åssen skal jeg liksom få ut energien den dagen???

Går oki her...håper det gjør det hos deg oxo:-)

Den ene dagen kan du gjøre noe fornuftig som å stikke på byen og drikke deg full, eller noe sånt... Kroppen trenger hvile, men for all del - dersom du har så mye energi er det jo bare å kline til!

Går bra her også. Nyter sommeren og gleder meg til å sette meg ned med venner, sol, varme og store mengder utepils :)

Liker våren. Det er den desidert beste årstiden - ihvertfall når været er som nå!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53553-sierdudet/#findComment-216807
Del på andre sider

Jeg bruker som regel å stå en 30-45 før styrketrening, så en 30-45 min etter den...hvis jeg ikke trener vekter den dagen står jeg ...nja....ca 1 time kanskje....

Jøss, du er skikkelig i siget!

Jeg har ikke ork til så mye trening. OG defor er det bra at en instruktør sa at kroppen skal ha pauser for å få tid til å bygge opp muskelmasse....derfor BØR du legge inn en-to dagers pauser. :o) Flott, hva?

Aerobic-instruktøren vår er superslank og ikke spesielt muskuløs, og hun sier hun er slik fordi hun har for mye trening, så musklene aldri rekker å bygge seg opp.

Jeg for min del lurer på når jeg skal FÅ energi av denne treningen. Jeg er sofaklar etter halvannen times trening. Skutt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53553-sierdudet/#findComment-217158
Del på andre sider

Jøss, du er skikkelig i siget!

Jeg har ikke ork til så mye trening. OG defor er det bra at en instruktør sa at kroppen skal ha pauser for å få tid til å bygge opp muskelmasse....derfor BØR du legge inn en-to dagers pauser. :o) Flott, hva?

Aerobic-instruktøren vår er superslank og ikke spesielt muskuløs, og hun sier hun er slik fordi hun har for mye trening, så musklene aldri rekker å bygge seg opp.

Jeg for min del lurer på når jeg skal FÅ energi av denne treningen. Jeg er sofaklar etter halvannen times trening. Skutt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53553-sierdudet/#findComment-217160
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...