Gå til innhold

FU: Hva drev mødrene på med?


Gjest retvizan

Anbefalte innlegg

Gjest retvizan

Det gjelder denne strofa i "Ja vi elsker":

"alt hva fedrene har kjempet, mødrene har grett"

Var de opptatt med å gre håret, gråte eller greie (orke) tilværelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest retvizan

Gråte.

Jeg tror du har rett. De gråt sikkert fordi alle mennene var ute og kjempet, og det ble lite på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Når menn drar i krig for å kjempe, sitter kvinnene vanligvis igjen og GRÅTER....

Kanskje de var så ustellte på håret at mennene brukte krigen som unnskyldning for å komme seg bort? Så satt de igjen alene og angra seg. DA begynte de å gre håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har rett. De gråt sikkert fordi alle mennene var ute og kjempet, og det ble lite på dem.

Vi kan altså konkludere med at de hadde god grunn til å gråte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Vi kan altså konkludere med at de hadde god grunn til å gråte.

Ja, de gråt nok så mye at de ikke fikk tid til å gre håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de var så ustellte på håret at mennene brukte krigen som unnskyldning for å komme seg bort? Så satt de igjen alene og angra seg. DA begynte de å gre håret.

*he-he*

Synes jeg ser det. En gjeng skikkelig lurvete SKJÆRE- OG KRÅKEREIR som vinker adjø til mennene sine.....også sier det ene stålull-huet til det andre:

"Døhhhhhhh...Kanskje vi sku b'ynne å GRE vårs !??"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

*he-he*

Synes jeg ser det. En gjeng skikkelig lurvete SKJÆRE- OG KRÅKEREIR som vinker adjø til mennene sine.....også sier det ene stålull-huet til det andre:

"Døhhhhhhh...Kanskje vi sku b'ynne å GRE vårs !??"

Ja nettopp! *Ler* Men DA var for seint, vettu molli, og samma hvor mye de gredde disse lusereira sine, så satt de der mutters aleine. Og grein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...