Gå til innhold

Alle tegn, men ikke gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Clementine

Jeg har testet meg,

jeg er ikke gravid...men:

Alt dette plages jeg med likevel:Grusomt ømme bryster i en måned, krampe i beina v.tærne, økt svetteutsondring/fett hår,2 uker med halsbrann og brystbrann/sure oppstøt,kvalm og svimmel,

overstadig trøtt tidlig på kvelden,2 kilo opp siste to måneder,hovne bein om kvelden, sopp fpr to uker siden og det verste:urinveisplager med en pencillinkur for 8 dgr.siden, men må tisse hver time likevel.

når jeg drikker mye svir det ikke så mye som ellers.Magen er oppblåst og jeg har mye diarè.

Jeg orker ikke gå til lege og klage, for dette høres helt villt ut.Jeg har også en del vegring mot spesiell mat som jeg vanligvis liker.

Min mann vet ikke noe om dette annet enn urinveisplagene og at jeg som er veldig kjærlig og vanligvis pleier å ta iniativ til sex mer enn ham, nå også vegrer meg mot det.DET har aldri hendt før i livet, ikke engang mens jeg gikk gravid med mine to barn.Da var jeg seksuellt aktiv til det siste, og ikke særlig motvillig etter nedkomsten heller, da jeg hadde hatt keisersnitt og ikke følte ubehag i skjeden.

Hva i all verden kan det være som setter hele kroppen i de samme ubehagene man har ved svangerskap?Siste mens var litt uvanlig, kort og uten smerter.To dagers blødning...og to dager før tiden.Mensen foran var 10.aug.så hvis jeg hadde vært gravid ville det vel vise på en test nå?Jeg tok den idag...skulle være ca.8 uker på vei om jeg hadde vært gravid.

Jeg brukte Blue-stick, men ikke av morgenurinen...kan DET bety noe fra eller til?

Jeg må føye til at testen jeg tok ved mitt første barn, var negativ, men da kjente jeg meg som nå og gikk rett til butikken og kjøpte sparkebukse likevel for jeg visste jeg var gravid.Ved en av mine svangerskap som endte i spontanabort før det første barnet hadde jeg også 4 tester

før det slo ut.

Jeg er temmelig forvirret og vil helst ikke gå til lege og tro jeg er gravid uten å være det.Jeg kommer sannsynligvis bare til å se det ann, for om jeg er gravid vil det vise seg tilslutt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5364-alle-tegn-men-ikke-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Clementine

....å si at det stikker ved venstre side/eggstokk....som det gjør ved eggløsning.Det er ikke så veldig smertefullt, men omtrent som det pleier å være når det er midt mellom to menstruasjoner...bare at nå har det vært sammenhengende 3 uker.

Gjest Lege Nina Lindstad

Til clementine vedr. graviditetstegn. Jeg ville vel i første omgang spandere på meg en ny gravitest om noen dager, og av morgen-urin. Murrende urinveis-infeksjoner kan gi mange av de plagene du beskriver, trøtthet, kvalme og vann-opphopninger. Bivirkninger etter penicillin kan også forklare kvalme og løs mage. Du bør absolutt levere en kontroll-urin til legen, noen ganger virker ikke kurene som gies mot urinveis-infeksjon. Noe av plagene dine kan også skyldes en liten forstyrrelse i den vanlige hormon-syklusen, slik at du blir gående å føle deg premenstruell i flere uker. Ved økende stikksmerter i siden bør man ha graviditet utenfor livmoren in mente. Da blir gravitesten senere positiv, og magesmertene kan plutselig øke på, og farlig blødning kan inntre.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spesialist allmennmedisin og idrettslege.

• 11 måneder senere...
Gjest (Anonymous)

Hei. Det er et år siden du postet innlegget ditt, men har lest det med stor iver. Nå er jeg i samme situasjonm du var i, den gang du postet innlegget. Nå har jeg alle symptomer på graviditet, mensen er flere uker forsinket, men testene er negative. Håper inderlig du kan svare meg, dersom du enda er her. Var du gravid i fjor, eller lurte kroppen din deg trill rundt? Føler meg så usikker... håper du tar deg tid til svar..

• 2 uker senere...

Annonse

Hei. Det er et år siden du postet innlegget ditt, men har lest det med stor iver. Nå er jeg i samme situasjonm du var i, den gang du postet innlegget. Nå har jeg alle symptomer på graviditet, mensen er flere uker forsinket, men testene er negative. Håper inderlig du kan svare meg, dersom du enda er her. Var du gravid i fjor, eller lurte kroppen din deg trill rundt? Føler meg så usikker... håper du tar deg tid til svar..

Hei, Anonumous.

Skjønner at vi er flere i samme båt. Jeg har slitt med forsinkede menstruasjoner i et halvår, og denne gang har jeg fått ømme bryster (etter siste forsinkelse sa jeg til meg selv at jeg ikke skulle tro på noe før jeg fikk ømme bryster...). Men fortsatt er testen negativ. Nå er jeg så forsinket med menstruasjonen at jeg ikke vet når jeg skal ha eggløsning, så det gjør det jo ikke enklere. Skal til lege om halvannen uke, håper på å få et svar på hva dette er for noe. Regner meg ikke som særlig hysterisk, skjønner ikke at dette kan være bare psykisk...? Vil gjerne ha tilbakemelding på hvordan det går med deg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...