Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Naa er det mye bjørke pollen i lufta. I hvertfall her jeg bor.

Ragnhild eg skjønte foresten ikke hva du mente med at bjørke pollen blomstringen kun varer i to uker. For det stemmer ikke her jeg bor. Her er det i overkant av to maaneder. Saa det er godt mulig at du forveksla uker med maaneder da.

Jeg forstod heller ikke det med at du mene at en regnværsdag ville gi bedring. For i dag saa fikk Kasper noen nye kraftge allergi anfall. Og det regnet npe voldsomt her hvor jeg bor i dag.

Han var ute og lekte. Nøys og snufsa som vanlig. Han hadde funnet ut at han skulle klatre opp i ett tre. Selvfølgelig saa var det ett bjørketre da, med vaar lykke saa kunne det vell ikke vre noe annet . Etter en stund kom han hjem helt potte tett i nesa si. Han snørra skikkelig gult. Han falt om paa gulvet, mens han nøys og nøys, saa snørra spruta rundt ham. Saa klagde han paa at det ble saa mørkt. Hans øyer var hovne, rød, rennende. Til slutt saa svima han av. Med jevne mellom vaakna han med skjelvinger, for saa aa bli borte igjen.

Han blei skjørt til sjugehuset. Der blei han lagt inn. Jeg fikk ogsaa beskjed, om at de ville holde Kasper der, helt til han er skikkelig allergi utredet.

For heller ikke denne gangen fant de noe tegn til astma hos Kasper. Lungefunkskjonen Hans var svært saa bra. Røntgen av lungene og bronkiene hans var ogsaa skjempe fine. Ingenting plager i halsen han heller. Og ingen som helst surkling i pusten, og fran lungene hans.

Men potte tett og rennede nese, igjen klistra øyer, og kraftige og langvarige nyseanfall.

Det blir underlig med Kasper innlagt paa den søttende mai. Men desto bedre aa faa Kasper ordentlig allergi utredet en gang for alle da. I stedenfor en til fire ting av gangen.

Men aller først saa settes Kasper paa en kraftig antibiotika kur, for aa bli kvitt betennelsene i ørene og bihulene hans.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53728-ragnhild/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære pineapple

Jeg vet jo ikke hvor du bor, men det er ingen steder i Norge hvor bjørka blomstrer mer enn 2 - 3 uker. Det er jo raklene som slipper pollen og når de er borte er det heller ikke noe pollen. Men etter bjørka kommer gressblomstringen og den varer i alle fall i 4 uker fordi det er så mange forskjellige gresstyper.

Får inderlig håpe Kasper kommer seg nå og får en skikkelig utredning. Håper dere tross alt får en fin 17 mai.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53728-ragnhild/#findComment-218534
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...