Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det finnes mange gode grunner til å slutte å røyke, men her er en til - hold deg fast:

Det kommer til å bli harry å røyke. De som røyker, men ikke klarer å slutte sender signaler om at dem ikke har kontroll over sentrale deler i livet sitt. Vi kommer til å se på røykerne på samme måte som vi ser på alkisene, rusmisbrukerne: "stakkars folk". Til slutt vil det bare være de mest ressurssvake som vil røyke - fordi de "oppegående" vil ikke akseptere å være avhengig av en kostbar og illeluktende pinne - og de vil vise sin uavhengighet ved å ikke røyke.

Om ca 15 - 20 år - bare vent å se.

Lykke til med å stumpe røyken folkens!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53782-om-%C3%A5-r%C3%B8yke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I de miljøene jeg ferdes i har det blitt harry for en god stund siden. Jeg syns det er/var flaut. De aller fleste har sluttet å røyke, de som fortsatt røyker er ikke de jeg har lyst til å snakke med eller dele bord med. Det er ikke de morsomme som røyker lengre...

Vi røyker ikke inne, hjemme. På jobben må vi røyke ute. Vennene våre vil sitte på ikke-røyk på resturanter. På kaffebarer kan man ikke røyke. Mao røykerne er marginaliserte. I de siste månedene har jeg sett mange røykere klumpe seg sammen utenfor inngangene til shoppingsentrene, i parkeringshusene. *Grøss*

Likevel er det vanskelig. Er på dag 10 idag, etter å ha forsøkt flere ganger det siste halve året. Tåler dessverre ikke Zyban.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53782-om-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-217964
Del på andre sider

I de miljøene jeg ferdes i har det blitt harry for en god stund siden. Jeg syns det er/var flaut. De aller fleste har sluttet å røyke, de som fortsatt røyker er ikke de jeg har lyst til å snakke med eller dele bord med. Det er ikke de morsomme som røyker lengre...

Vi røyker ikke inne, hjemme. På jobben må vi røyke ute. Vennene våre vil sitte på ikke-røyk på resturanter. På kaffebarer kan man ikke røyke. Mao røykerne er marginaliserte. I de siste månedene har jeg sett mange røykere klumpe seg sammen utenfor inngangene til shoppingsentrene, i parkeringshusene. *Grøss*

Likevel er det vanskelig. Er på dag 10 idag, etter å ha forsøkt flere ganger det siste halve året. Tåler dessverre ikke Zyban.

Jeg har fulgt deg her en stund, og synes nå det er bra at du ikke gir opp. Folk har klart det uten Zyban før, du skal se at du klarer det til slutt du også.

Jeg sluttet 4. januar og er fortsatt røykfri. Jeg har tatt noen røyker (ett par) i denne perioden, men jeg må nå begynne å forstå at det er ikke no vits - opplevelsen og smaken av røyk er ikke god lengre. Det smaker søppel og det er illeluktende - det er ikke no vits i å ta fler :) Jeg føler ikke at jeg har vært i nærheten av å sprekke.

Jeg ser fordelene helt klart nå, og jeg føler fordelene på kroppen, men mest av alt føler jeg en glede over å ikke å være avhengig av noe. Det er jeg som bestemmer.

Jeg krysser fingrene for deg en_mamma - jeg håper du lykkes en dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53782-om-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-218917
Del på andre sider

Jeg har fulgt deg her en stund, og synes nå det er bra at du ikke gir opp. Folk har klart det uten Zyban før, du skal se at du klarer det til slutt du også.

Jeg sluttet 4. januar og er fortsatt røykfri. Jeg har tatt noen røyker (ett par) i denne perioden, men jeg må nå begynne å forstå at det er ikke no vits - opplevelsen og smaken av røyk er ikke god lengre. Det smaker søppel og det er illeluktende - det er ikke no vits i å ta fler :) Jeg føler ikke at jeg har vært i nærheten av å sprekke.

Jeg ser fordelene helt klart nå, og jeg føler fordelene på kroppen, men mest av alt føler jeg en glede over å ikke å være avhengig av noe. Det er jeg som bestemmer.

Jeg krysser fingrene for deg en_mamma - jeg håper du lykkes en dag.

Tusen takk Zirine!

Det er veldig hyggelig med en oppmuntring fra en ex-røyker. Takk.

Idag var det deilig å ikke røyke. Slippe å være flau for å trekke frem røyken midt mellom alle bunader og barn. Det holdt helt til etter middag og vin. Middag ute i hagen er vanskelig. Da kunne vi røyke så mye vi ville før og derfor likte jeg det spesielt godt! (Vi røyker ikke inne). Men jeg røkte ikke ikveld heller. Litt stolt av det da.

mvh,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53782-om-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-220360
Del på andre sider

Tusen takk Zirine!

Det er veldig hyggelig med en oppmuntring fra en ex-røyker. Takk.

Idag var det deilig å ikke røyke. Slippe å være flau for å trekke frem røyken midt mellom alle bunader og barn. Det holdt helt til etter middag og vin. Middag ute i hagen er vanskelig. Da kunne vi røyke så mye vi ville før og derfor likte jeg det spesielt godt! (Vi røyker ikke inne). Men jeg røkte ikke ikveld heller. Litt stolt av det da.

mvh,

Jeg vil at du og nordleningen snart skal ta til vettet og komme der inn på der dere vet en kveld :-))))

Apropos røykeslutt så har jeg funnet ut at det er mye enklere å røyke 3-5 for dagen enn å slutte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53782-om-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-220406
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil at du og nordleningen snart skal ta til vettet og komme der inn på der dere vet en kveld :-))))

Apropos røykeslutt så har jeg funnet ut at det er mye enklere å røyke 3-5 for dagen enn å slutte.

Gjerne det, men kan du ikke si fra når du er der da? Går det bra med deg og H? Tenker på dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53782-om-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-222458
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...