Gjest 5barnsmor Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 long time, no see....har du og dine det bra? Er gutten på bena igjen? Har tenkt på dere vet du.....)) Du, jeg bare lurer på noe. Jeg har jo naboer som er Jehovas men jeg synes det er så flaut å spørre dem hver gang jeg kommer på et spm.....de feirer jo ikke det de kaller hedenske skikker (jul, bursdag osv) men jeg lurer på om de feirer bryllup, og hvis de gjør det er ikke det også en hedensk skikk da? Feirer de kristi himmelfartsdag? jeg kom på disse spm idag fordi mannen min er 30 og vi skal feire det hos svigermor. Hun stod i vinduet da jeg vandret forbi med X antall ballonger og da begynte maskineriet vet du ))!!!!! Hvis du er lei av å forklare så lar du bare være ok! See ya' klems fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53820-vin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Åhhh...så koslig å få melding da!!!! : )) de feirer ikke Kristi Himmelfarts dag , men bryllup feirer de! Det fordi det står om kristne som feiret dette i Bibelen. Og for hvert år de har bryllupsdag , feirer de den også. Utenom dette er det bare minne om Jesus død de "feirer"....14 nisan hvert år , regnet ut fra den hebraiske kalender.( Ca rundt påsken) Joda , ellers går det bedre med gutten min , uten om at han fremdeles er litt matt da! Og oss andre også , jeg bare gruer meg fælt til neste tirsdag for da får jeg svar på noen prøver som er tatt av nyrefunksjonen min..... Har den ikke synket siden sist blir det ant. dialyse på meg! Hvordan går det med minsten deres? Du må ha en fin dag , jeg skal ut og shoppe nye klær til ungene i dag!! Klemmer til deg fra meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53820-vin/#findComment-218036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Åhhh...så koslig å få melding da!!!! : )) de feirer ikke Kristi Himmelfarts dag , men bryllup feirer de! Det fordi det står om kristne som feiret dette i Bibelen. Og for hvert år de har bryllupsdag , feirer de den også. Utenom dette er det bare minne om Jesus død de "feirer"....14 nisan hvert år , regnet ut fra den hebraiske kalender.( Ca rundt påsken) Joda , ellers går det bedre med gutten min , uten om at han fremdeles er litt matt da! Og oss andre også , jeg bare gruer meg fælt til neste tirsdag for da får jeg svar på noen prøver som er tatt av nyrefunksjonen min..... Har den ikke synket siden sist blir det ant. dialyse på meg! Hvordan går det med minsten deres? Du må ha en fin dag , jeg skal ut og shoppe nye klær til ungene i dag!! Klemmer til deg fra meg! Glemte jo og ønske dere lykke til med festen dere skal ha !!! Kooos dere ..... PS : 30 år er da ingen alder?! Både du og jeg er 29 år med menn på 30 år....fnis... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53820-vin/#findComment-218044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 5barnsmor Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Glemte jo og ønske dere lykke til med festen dere skal ha !!! Kooos dere ..... PS : 30 år er da ingen alder?! Både du og jeg er 29 år med menn på 30 år....fnis... Hei vennen.... Festen var flott, det var mange gode venner som velsignet Tormod og det fortjente han....Tormod er en humørspreder hvor han enn ferdes, og han blir kalt "jernmannen" fordi han alltid stiller opp når noe skal gjøres (bruker både egen maskiner og hender) Det er tydelig at vi har mange gode venner som er glad i oss og takknemmelig for oss, og det er veldig godt å merke... Vi er jo ungdommer vi Vin, mellom de 20 og 30 med gamle menn mellom 30 og 40....hi hi!!!! Minstejenta mi ble lagt inn på søndag da de trodde hun hadde meningitt (hjernehinnebet.) Det var heldigvis falsk alarm. Ellers går det veldig bra med henne nå, det eneste måtte være at jeg må bruke spray for melkeutdrivningen siden hun ikke gidder å vente til det kommer av seg selv.....og det gjør jo egentlig ingenting.... Dialyse, hhhmmmmm er ikke det slik at du må skifte noe i en pose hver dag? Jeg hadde en kamerat som ung (yngre) som måtte det mens han ventet på transplantasjon. Han hadde personsøker som ville pipe når de hadde en nyre til ham. Må du ha transplantasjon? Er det en medfødt sykdom eller har det skjedd noe som voksen? Var det derfor du forlot Jehova, pga synet de har på helbredelse og leger? Jeg mener ikke å snoke altså, så du trenger ikke si noe hvis du ikke vil...) Håper gutten din og dere alle er pigg nok til å få en super 17.mai, det unner jeg dere av hele mitt hjerte Vin. Du er en helt som står på med alt det du har opplevd og de forhold du står i nå....jeg vil gjerne ta deg med i bønnene mine hvis du vil det altså....kristendommen er kanskje litt sår for deg? Jeg har forstått at du har oppleved mye vondt i Krist navn, og det synes jeg er fryktelig....det var ikke det jesus hadde i tankene da han vandret her nede. SSSSSSTTTTTTTOOOOOOOORRRRRRR 17. mai klem til deg hvis du vil ha fra en glad og lykkelig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53820-vin/#findComment-219031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Hei vennen.... Festen var flott, det var mange gode venner som velsignet Tormod og det fortjente han....Tormod er en humørspreder hvor han enn ferdes, og han blir kalt "jernmannen" fordi han alltid stiller opp når noe skal gjøres (bruker både egen maskiner og hender) Det er tydelig at vi har mange gode venner som er glad i oss og takknemmelig for oss, og det er veldig godt å merke... Vi er jo ungdommer vi Vin, mellom de 20 og 30 med gamle menn mellom 30 og 40....hi hi!!!! Minstejenta mi ble lagt inn på søndag da de trodde hun hadde meningitt (hjernehinnebet.) Det var heldigvis falsk alarm. Ellers går det veldig bra med henne nå, det eneste måtte være at jeg må bruke spray for melkeutdrivningen siden hun ikke gidder å vente til det kommer av seg selv.....og det gjør jo egentlig ingenting.... Dialyse, hhhmmmmm er ikke det slik at du må skifte noe i en pose hver dag? Jeg hadde en kamerat som ung (yngre) som måtte det mens han ventet på transplantasjon. Han hadde personsøker som ville pipe når de hadde en nyre til ham. Må du ha transplantasjon? Er det en medfødt sykdom eller har det skjedd noe som voksen? Var det derfor du forlot Jehova, pga synet de har på helbredelse og leger? Jeg mener ikke å snoke altså, så du trenger ikke si noe hvis du ikke vil...) Håper gutten din og dere alle er pigg nok til å få en super 17.mai, det unner jeg dere av hele mitt hjerte Vin. Du er en helt som står på med alt det du har opplevd og de forhold du står i nå....jeg vil gjerne ta deg med i bønnene mine hvis du vil det altså....kristendommen er kanskje litt sår for deg? Jeg har forstått at du har oppleved mye vondt i Krist navn, og det synes jeg er fryktelig....det var ikke det jesus hadde i tankene da han vandret her nede. SSSSSSTTTTTTTOOOOOOOORRRRRRR 17. mai klem til deg hvis du vil ha fra en glad og lykkelig Kjekt å høre at festen var vellykket!! Høres ut som du har en " grepa" kar til mann og far til dine unger......men så er vel han også heldig som har deg også : ) Jeg har hatt friske nyrer frem til - 96 , da havnet jeg på sykehuset med en nyrebekkenbetennelse. Samtidig fant de ut at jeg hadde noe som heter overgangsstenose ( innsnevring i urinrøret). Dette ville de operere , og jeg ga beskjed om at jeg var bløder( Mild Won Willebrandt). Derfor skulle jeg få noe som heter Octaplasma for å forhindre blødninger. For å forkorte historien ; de glemte å gi meg dette ( som var nøye planlagt) og jeg fikk store indre blødninger , nyren sprakk og jeg havnet i koma! Ble til slutt sendt med ambulansefly til RH , og lå der i 10 uker.( Opprinlig skulle jeg hjem etter 4 dager). Dette var den beste nyren min som ble ødelagt , nå sitter jeg igjen med EN nyre , og den fungerer 22 %.....( tidligere m/ 2 nyrer hadde jeg ca 180 %) Legene håper fremdeles at den skal vokse , men de siste mnd ene har prøvene blitt verre og verre... Uff...ble langt dette..*beklager* Skal i alle fall i rettsak til høsten , har stvnet dem for oppreisning. Du kan godt ta meg med i bønnene , men må være ærlig og si at jeg har mistet mye av troen min...*sukk* Dere må også stooorkose dere i morgen!! Klemmer til snille , gode og tøffe 5barnsmoren fra meg : )) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53820-vin/#findComment-219053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 5barnsmor Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Kjekt å høre at festen var vellykket!! Høres ut som du har en " grepa" kar til mann og far til dine unger......men så er vel han også heldig som har deg også : ) Jeg har hatt friske nyrer frem til - 96 , da havnet jeg på sykehuset med en nyrebekkenbetennelse. Samtidig fant de ut at jeg hadde noe som heter overgangsstenose ( innsnevring i urinrøret). Dette ville de operere , og jeg ga beskjed om at jeg var bløder( Mild Won Willebrandt). Derfor skulle jeg få noe som heter Octaplasma for å forhindre blødninger. For å forkorte historien ; de glemte å gi meg dette ( som var nøye planlagt) og jeg fikk store indre blødninger , nyren sprakk og jeg havnet i koma! Ble til slutt sendt med ambulansefly til RH , og lå der i 10 uker.( Opprinlig skulle jeg hjem etter 4 dager). Dette var den beste nyren min som ble ødelagt , nå sitter jeg igjen med EN nyre , og den fungerer 22 %.....( tidligere m/ 2 nyrer hadde jeg ca 180 %) Legene håper fremdeles at den skal vokse , men de siste mnd ene har prøvene blitt verre og verre... Uff...ble langt dette..*beklager* Skal i alle fall i rettsak til høsten , har stvnet dem for oppreisning. Du kan godt ta meg med i bønnene , men må være ærlig og si at jeg har mistet mye av troen min...*sukk* Dere må også stooorkose dere i morgen!! Klemmer til snille , gode og tøffe 5barnsmoren fra meg : )) *tørker en tåre* Du har jammen vært igjennom mye Vin. Jeg fikk helt klump i magen jeg. Synes det er utrolig at du fungerer, jeg tror jeg kanskje hadde blitt noe motløs....men man vet vel ikke før man er der selv. Du har jo mye å leve for og da, en god mann og sjønne barn (det er jeg sikker på at de er med et slikt godt menneske som du til mor) Jeg skjønner godt at troen din er blitt svekket, men la det ikke være pga sykdommen, for vi skal alle prøves i forskjellig....men når de som skal forkynne deg troen tar fra deg håpet og muligheten til hjelp da.....?? Jeg vet ikke mer å si nå, men jeg bryr meg virkelig og tenker på deg.......*holder lenge rund deg* klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53820-vin/#findComment-219067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 *tørker en tåre* Du har jammen vært igjennom mye Vin. Jeg fikk helt klump i magen jeg. Synes det er utrolig at du fungerer, jeg tror jeg kanskje hadde blitt noe motløs....men man vet vel ikke før man er der selv. Du har jo mye å leve for og da, en god mann og sjønne barn (det er jeg sikker på at de er med et slikt godt menneske som du til mor) Jeg skjønner godt at troen din er blitt svekket, men la det ikke være pga sykdommen, for vi skal alle prøves i forskjellig....men når de som skal forkynne deg troen tar fra deg håpet og muligheten til hjelp da.....?? Jeg vet ikke mer å si nå, men jeg bryr meg virkelig og tenker på deg.......*holder lenge rund deg* klem Takk , tusen takk for oppmuntringene dine!! Det som b.la gjorde at jeg trakk meg som JV var : Den mannen jeg var gift med var også JV . Jeg fikk skillsmisse pga at han innrømmet psykisk og fysisk mishandling av meg ( og den eldste datteren min).... Da vi var separert brøt han seg inn i huset knuste innvetar og voldtok meg mens mine 2 barn stod og så på! ( i tilegg var det ganske blodig) Jeg ville anmelde han for politiet , men de eldste sa til meg at dette skulle de ordne opp i uten innblandelse! Redd for eget rykte? Men ting gjentok seg og alt han fikk var en offentlig irettesettelse! Da gutten min i tilegg skulle opereres , og jeg måtte skrive undre på at jeg ikke tillot ev. blod , orket jeg ikke mere av dem! ( selv om legene hadde tatt gutten midlertidig i fra meg , gitt han blod og jeg fått han tilbake) Men prinsippet! Håper du ikke syntes dette var dumt av meg å skrive , men nå har du ett innblikk i hvorfor jeg ikke er med i JV lengre! Dine barn og din mann må være heldige som har en sånn herlig personlighet i huset! Sender deg en klem til jeg : ) Når det gjaldt datteren din tenkte jeg på hoftene... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53820-vin/#findComment-219079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 5barnsmor Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Takk , tusen takk for oppmuntringene dine!! Det som b.la gjorde at jeg trakk meg som JV var : Den mannen jeg var gift med var også JV . Jeg fikk skillsmisse pga at han innrømmet psykisk og fysisk mishandling av meg ( og den eldste datteren min).... Da vi var separert brøt han seg inn i huset knuste innvetar og voldtok meg mens mine 2 barn stod og så på! ( i tilegg var det ganske blodig) Jeg ville anmelde han for politiet , men de eldste sa til meg at dette skulle de ordne opp i uten innblandelse! Redd for eget rykte? Men ting gjentok seg og alt han fikk var en offentlig irettesettelse! Da gutten min i tilegg skulle opereres , og jeg måtte skrive undre på at jeg ikke tillot ev. blod , orket jeg ikke mere av dem! ( selv om legene hadde tatt gutten midlertidig i fra meg , gitt han blod og jeg fått han tilbake) Men prinsippet! Håper du ikke syntes dette var dumt av meg å skrive , men nå har du ett innblikk i hvorfor jeg ikke er med i JV lengre! Dine barn og din mann må være heldige som har en sånn herlig personlighet i huset! Sender deg en klem til jeg : ) Når det gjaldt datteren din tenkte jeg på hoftene... Jeg håper du har anmeld den ********* i ettertid, hvis han fikk en offentlig irettesettelse så er det jo plentig vitner (de kan jo ikke lyve hvis de skal holde budene) Jeg synes du gjorde rett i forlate JV for en slik behandling har ikke noe med god kristendom å gjøre (kjenner jeg blir nidkjær) Jeg har aldri satt meg inn i JVs lære fordi jeg har følt at de ytre kjennetegnene er feil og da var det jo ingen vits å lære mer...men i min menighet har de eldste sagt på talerstol under storstevne at "alle former for brudd på den norske lov ,herunder seksuelt misbruk av enhver art, blir umiddelbart politianmeldt og de vil ha vårt fulle samarbeid. Slikt kan vi ikke ha i blandt oss som kjemper for renhet." Alvorlig talt, man er jo ikke kristen for å tenke på rykte sitt *rister på hodet* Jeg kjenner jeg blir sint på dine vegne Vin fordi voksne mennesker har sviktet deg på en slik grusom måte (nesten verre en eksmannen din) jeg forstår du har "mistet" familien din også.....det er forkastelig....hvor tar de det egentlig fra at de ikke kan ha kontakt med dem som velger å forlate menigheten? Og er det mulig for noen å gå tilbake , eller har de bare den ene sjansen? Uten å vite alt om forkynnelsen så må jeg si at jeg synes det virker som humbug alt sammen. Kristendom handler om å arbeide på sin EGEN frelse, bli et bedre menneske mot andre, ikke springe rundt å mase til folk om hva de skal gjøre og ikke.....Gud virker på dem som er rede og fører dem i kontakt med de rette menneser. Jeg f.eks har aldri vært kristen før jeg traff Tormod, da var han ikke kristen og hadde forlatt menigheten....etter to år omvendte jeg meg og et halvt år etter(!) omvendte han seg. Det var ikke nødvendig for noen å mase på døren min, det kom helt naturlig etter hvert som jeg lærte mer om hva menigheten stod for.....ja, ja nok om det.... jenta mi har fått av den puten og vi skal på kontroll om en mnd...men jeg tror vi er ferdige altså, bare en slik rutinekontroll til slutt... når det gjelder noe fint å si til deg Vin etter det du har opplevd så strever jeg med å finne ord som uttrykker det jeg tenker og føler nå....men bare husk at jeg er her for deg ANYTIME, ok....)) *trykker deg hard i hånden, og smiler til deg* klem fra Janncike 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53820-vin/#findComment-219113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Jeg håper du har anmeld den ********* i ettertid, hvis han fikk en offentlig irettesettelse så er det jo plentig vitner (de kan jo ikke lyve hvis de skal holde budene) Jeg synes du gjorde rett i forlate JV for en slik behandling har ikke noe med god kristendom å gjøre (kjenner jeg blir nidkjær) Jeg har aldri satt meg inn i JVs lære fordi jeg har følt at de ytre kjennetegnene er feil og da var det jo ingen vits å lære mer...men i min menighet har de eldste sagt på talerstol under storstevne at "alle former for brudd på den norske lov ,herunder seksuelt misbruk av enhver art, blir umiddelbart politianmeldt og de vil ha vårt fulle samarbeid. Slikt kan vi ikke ha i blandt oss som kjemper for renhet." Alvorlig talt, man er jo ikke kristen for å tenke på rykte sitt *rister på hodet* Jeg kjenner jeg blir sint på dine vegne Vin fordi voksne mennesker har sviktet deg på en slik grusom måte (nesten verre en eksmannen din) jeg forstår du har "mistet" familien din også.....det er forkastelig....hvor tar de det egentlig fra at de ikke kan ha kontakt med dem som velger å forlate menigheten? Og er det mulig for noen å gå tilbake , eller har de bare den ene sjansen? Uten å vite alt om forkynnelsen så må jeg si at jeg synes det virker som humbug alt sammen. Kristendom handler om å arbeide på sin EGEN frelse, bli et bedre menneske mot andre, ikke springe rundt å mase til folk om hva de skal gjøre og ikke.....Gud virker på dem som er rede og fører dem i kontakt med de rette menneser. Jeg f.eks har aldri vært kristen før jeg traff Tormod, da var han ikke kristen og hadde forlatt menigheten....etter to år omvendte jeg meg og et halvt år etter(!) omvendte han seg. Det var ikke nødvendig for noen å mase på døren min, det kom helt naturlig etter hvert som jeg lærte mer om hva menigheten stod for.....ja, ja nok om det.... jenta mi har fått av den puten og vi skal på kontroll om en mnd...men jeg tror vi er ferdige altså, bare en slik rutinekontroll til slutt... når det gjelder noe fint å si til deg Vin etter det du har opplevd så strever jeg med å finne ord som uttrykker det jeg tenker og føler nå....men bare husk at jeg er her for deg ANYTIME, ok....)) *trykker deg hard i hånden, og smiler til deg* klem fra Janncike Mye av det jeg kunne og lærte som Jv er glemt/fortrengt... Men det med utstøtelse baserer de på at en som forlater Gud er verre enn en vanntro , en plass (husker ikke hvor nå) står det at en ikke skal hilse dem eller sitte ved samme bord. Skal se om jeg finner det frem! Jo ; de kan komme tilbake til JV , men det krever mye! En må komme til alle møter etter at møtet har begynt og gå før det slutter. Dette fordi de ikke skal ha kontakt med de andre i menigheten før de ev. blir tatt opp igjen! Dette er nedvergende og må gjøres ett års tid! I løpet av den tiden er en usynlig.... Bra det går fint med jenta de nå : ) Hilsner fra ei som ønsker deg og dine alt godt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53820-vin/#findComment-219140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 5barnsmor Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Mye av det jeg kunne og lærte som Jv er glemt/fortrengt... Men det med utstøtelse baserer de på at en som forlater Gud er verre enn en vanntro , en plass (husker ikke hvor nå) står det at en ikke skal hilse dem eller sitte ved samme bord. Skal se om jeg finner det frem! Jo ; de kan komme tilbake til JV , men det krever mye! En må komme til alle møter etter at møtet har begynt og gå før det slutter. Dette fordi de ikke skal ha kontakt med de andre i menigheten før de ev. blir tatt opp igjen! Dette er nedvergende og må gjøres ett års tid! I løpet av den tiden er en usynlig.... Bra det går fint med jenta de nå : ) Hilsner fra ei som ønsker deg og dine alt godt! kjære vene, jeg er helt sjokkert. hvilken rett har vi til å stille spm ved at noen omvender seg i et helt år før de "tas inn i varmen"??? hos oss har vi stor fest når noen omvender seg vi, for å ønske dem velkommen og vise hvor glad vi er for det standpunktet de har tatt. man kan da ikke forlange at en menneske skal bevise i et år at de mener å være kristen...*rister vantro på hode med store spørrende sjokkerte øyne* det er jo direkte umenneskelig. tenk på jesus da som spiste med røveren sakeus fordi han var ydmyk og ikke trodde han var noe i egne øyne!!!! kristendom handler om å være god mot andre ved å kjempe mot de negative sider hos seg selv, å inkludere hverandre i felles kamp mot satan og synden. er det noen som klarer å holde ut dette året da?? slik du forteller det er jeg glad du kom deg bort fra det....kristendom skal være kjærlighet mot andre, ikke bevisst ydmykelse fordi en tror seg selv bedre enn andre...fysj... nå skal jeg klippe og bade guttene til i morgen så nå må jeg ta en pause fra dataen....klem til deg vin 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53820-vin/#findComment-219219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.