Gå til innhold

reumatoid arthritt?

Anbefalte innlegg

Gjest TotallyLost

Har i flere år (8) hatt smerter i ledd (fingerledd, håndledd, albueledd, nakke og ryggsøyle, kneledd, ankelledd og tåledd. Smertene kommer ikke i alle ledd samtidig, bare noen ganger. I -94 ble det tatt reumatoid faktor der denne lå på 40. I -99 lå denne på 80 og nå er den negativ. Har i disse smerteperiodene feber på rundt 38 - 38,5 (subfebril?) og jeg blir i tillegg "sykt" trøtt - som om jeg ikke klarer å holde hodet oppe eller bli sittende oppreist. Leukocyttene har vært en anelse forhøyet (også uten smertesymptomer). CRP likeså. Føler meg slapp og utilpass. Har vært til rtg i febr. (henvist fra reumatolog) men har ikke hørt noe derifra siden - og anser det som "et godt tegn". Lurer på hva dette kan være siden reumatoid faktor bare er positiv noen ganger - og da svært lite utslag. Må tilføre at jeg også får diare enkelte ganger smertene kommer, men ikke alle ganger. Tror ikke reumatolog anså dette som et problem - og hadde en følelse av at jeg ikke ble "kvalifisert" som leddgikt-pasient. Hva kan det da være? Har jeg bare en tilbøyelighet for å få vondt i ledd? Stress gir seg ofte utslag i leddsmertene.....

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53900-reumatoid-arthritt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...