Gå til innhold

Hvordan lage ny e-post?


jannet

Anbefalte innlegg

Hvordan lager jeg egen e-postadresse på maskinen (som er min samboers). Han har adresse tiscali.no og jeg vil gjerne bruke outlocken og ikke hotmail. Kan noen forklare meg steg for steg? Jeg har nemlig prøvd, men hver gang jeg legger til kontoen og klikker "send og motta alle" så kommer det opp et vindu der jeg skal skrive passord og brukernavn, som igjen ikke blir godtatt. Hmmmm...... Hvordan starter jeg fra bånn av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du legger til kontoen, pass på at du har fylt ut servernavnene riktig. pop-serveren skal være den man får oppgitt av mailtilbyderen sin, smtp-serveren skal være den man får oppgitt av internett-leverandøren sin. (Hvis man har samme mail- og internettleverandør bruker man selvsagt informasjonen fra denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du legger til kontoen, pass på at du har fylt ut servernavnene riktig. pop-serveren skal være den man får oppgitt av mailtilbyderen sin, smtp-serveren skal være den man får oppgitt av internett-leverandøren sin. (Hvis man har samme mail- og internettleverandør bruker man selvsagt informasjonen fra denne)

Ok. Men hvordan lager jeg ny adresse (som ikke koster noe ekstra) fra tiscali? Vet du det? Gjerne med en forklaring steg-for-steg.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men hvordan lager jeg ny adresse (som ikke koster noe ekstra) fra tiscali? Vet du det? Gjerne med en forklaring steg-for-steg.:-)

Ser at tiscali tilbyr 10 e-postadresser. Da kan du jo få laget deg en mailadrese extra på samboer'ns konto hos tiscali?

Da kan du lage deg egen mailkonto i Outlook, (regner med det går der også, sjøl har jeg Outlook Express), og laste ned din mail der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at tiscali tilbyr 10 e-postadresser. Da kan du jo få laget deg en mailadrese extra på samboer'ns konto hos tiscali?

Da kan du lage deg egen mailkonto i Outlook, (regner med det går der også, sjøl har jeg Outlook Express), og laste ned din mail der...

Hei. Ja, jeg har tenkt å lage en e-post ekstra på min samboers konto. Men hvordan gjør jeg det? Er så usikker.....Har også outlock ekspress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ja, jeg har tenkt å lage en e-post ekstra på min samboers konto. Men hvordan gjør jeg det? Er så usikker.....Har også outlock ekspress.

Gå i Hjelp, i Outlook Express, og søk på identity (har engelsk versjon) da finner du hjelp der. Hos meg står det altså:

To add a new identity

On the File menu, point to Identities, and then click Add New Identity.

Enter the name of the new user.

Select the Require a password option, and then enter a password if you want to include a password for this identity.

Outlook Express asks you if you want to log on as the new user. If you answer yes, you will be prompted for information about your Internet connection. If you answer no, the current user remains logged on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...