Gå til innhold

enmetriose-spørsmål til Mette


Gjest lussekatta

Anbefalte innlegg

Gjest lussekatta

har hatt påvist endo i 4 år, men smerte i mange.

operasjon i 96 gav meg barn i 98! er på'n igjen... smerter fra eggløsnning til mens, og ultralyd som viser uhumskheter på venstre eggstokk, akkurat der mine problemer alltid har sittet. skal snart opereres, og jeg spurte om ikke de like godt kunne fjerne hele greia (venstre eggstokk) siden det er venstre side jeg alltid har vondt på. en lege sa det er dumt siden problemet da bare kan flyttes over til høyre. vet at du er meget dyktig på endo, og ville bli svært glad for et snarlig svar! (skal opereres om 1 1 /2 uke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du sier ikke noe om din alder og ønske om flere barn!

Jeg vil uten å vite så mye om deg tilslutte meg det med at man ikke skal fjerne hele eggstokken. Endometriosen sitter gjerne på overflaten og det skulle være lett å få den bort. Da det kan komme på den andre også, kan det være lurt ikke å fjerne med enn nødvendig. Dessverre kan man aldri forutsi hvordan endometriose vil utvikle seg hos den enkelte kvinne.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...