Gå til innhold

Ok å ikke feire 17-mai?


Gjest Janni

Anbefalte innlegg

Gjest Janni

Er 20 år og har i grunnen alltid gledet meg over 17-mai. Tradisjonen har vært den at jeg alltid står opp kl 0730. På med bunaden. Ser barnetoget. Drar inn til byen og ser russe/folketoget og deretter drar hjem og griller og fester utover kvellen.

I dag derimot, gadd jeg bare ikke. Har huset for meg selv (for en gang skyld) Og jeg har bare ligget og sløvt meg i solen og spist is helt alene, hele dagen. Helt herlig! Til vennene mine sa jeg sefølgelig at jeg var i familieselskap. Det er vel ikke helt sosialt akseptert å feire 17-mai alene.

Nå skal jeg gå å lage meg litt mat. Kanskje biff eller hjemmelaget pizza? og så er det bare å sløve forann tv. Noe bra som går på tv i kvell?

Er jeg en særing som velger å være helt alene på en slik dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dommeren

Jeg har de siste årene feiret alle slike dager alene, også julaften. Litt stusselig av og til, men ok allikevel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt greit det :) Forsåvidt ikke noe som andre har noe med i det hele tatt.

For meg ville det vært trist å være helt alene hele 17. mai, men deler av dagen kan jeg godt ha alene. I dag var jeg og så sønnen min gikk i barnetoget, og etter at vi hadde henta han så dro jeg hjem mens sambo og sønnen min dro til byen for å se på det andre barnetoget og for at sønnen min skulle få vært med på lekene. Det passet meg greit å være alene da :) Resten av dagen har familien min vært her og grillet og spist :) Har vært den koseligste 17. mai-en på leeenge for meg det her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hørtes aldelses deilig ut. Jeg har akkurat kommet hjem, har vært rundt siden kl 9.30. Gleder meg utrolig til at minstemann skal legge seg og håper de to eldste ikke kommer hjem på noen timer. Nå vil jeg bare slappe av alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste velger kanskje å være sosiale på denne dagen. Men jeg kunne nok godt funnet på og gjøre som deg dersom jeg var alene og uten barn:-) Før vi fikk barna våre, tok vi innimellom litt fri fra 17.Mai - styret, hva var vitsen med å se på et barnetog der vi ikke hadde noen å vinke eller rope hurra til?

Kos deg, du!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jippiii

Jeg var også helt alene i går. Jeg lå i solen og sov av meg litt hang over fra dagen før og nøt å ha huset (og nabolaget) helt for meg selv. Det er vel ikke helt sosialt akseptert å være alene på 17. mai, men det er utrolig deilig. Jeg tror kanskje jeg skal gjøre det til min egen lille tradisjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alven

Hvem pokker feirer 17. mai da??Hvis man ikke er barn, eller har barn.

Ville ikke finne på å feire det. 16. mai er tingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...