Gå til innhold

Til lucy og andre

Anbefalte innlegg

Gjest usikker

Hei!

Leste innleggene dine lucy, hvor du sier noe slikt som at du etterhvert skjønte at noen hadde forgrepet seg på deg da du var liten. Jeg lurte på om det gikk an å spørre litt om hvordan du fant det ut, dersom du i første omgang ikke husket at det hadde skjedd deg noe. Jeg strever veldig for tida med å finne ut om det har skjedd noe eller ikke. Jeg "er" slik som ofte er typisk for folk med senskader etter overgrep - har mange slike trekk og slike problemer. Men det store problemet er at jeg greier ikke i det hele tatt å huske noe som helst i den retning fra barndommen min. Hvordan finner man ut om noe har skjedd dersom det er totalt fortrengt, eller at jeg var så lita at jeg ikke husker det av den grunn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54161-til-lucy-og-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei usikker!

Jeg fortrengte mine opplevelser fra barndommen... de lå nok der bak i underbevisstheten, men jeg ante det i grunn ikke.. ikke før jeg som 16-åring opplevde en voldtekt.. da kom også minnene fra barndommen frem.

Jeg tror en del husker når de kommer i situasjoner som kan assosieres med opplevelsen...

Jeg håper at dine symptomer ikke er et tegn på at du har opplevd overgrep!!

Gode ønsker fra Scar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54161-til-lucy-og-andre/#findComment-220450
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Heisann, har ikke vært her på en stund.......

Om det du spurte om: Jeg "visste" at det var noe annderledes med meg. jeg reagerte på andre måter enn andre gjorde. hadde alltid full kontroll, Satte aldri meg selv i situasjoner der jeg kunne miste kontrollen. Spesielt ifht. kjærester, jeg trakk meg vekk, jeg forsto ikke at de kunne bry seg om meg, så jeg trakk meg unna.

Jeg "tente" på gamlinger og seksualiserte situasjoner der det forekom nærhet med familie eller venner. Rett etter at jeg "fant ut" om at jeg hadde opplevet overgrep, var jeg til samtale. Han fikk meg til å huske noe av det som hadde skjedd.

Det var også ting jeg gjorde i barndommen som jeg stusser på: jeg kan foreksempel huske at da jeg var ca. 6 år så skulle jeg ligge hos en som passet på oss. da husker jeg at jeg lå ved siden av han og tok av meg trusa, jeg kan huske at jeg var kåt, men jeg lurte på hvorfor han ikke gjorde noe???

Så jeg forsto jo at det noe som ikke var helt rett..........

Håper dette hjalp deg litt : )

lykke til fra meg (du må bare spørre mer)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54161-til-lucy-og-andre/#findComment-239569
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...