Gå til innhold

Et lite sp.mål..... ang SMI!

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Arrester meg hvis jeg tar feil, men SMI stå jo for støttesentret mot incest.

Incest er jo ikke det samme som voldtekt(tenker da på mennesker som vil presset til samleie av vildt fremede ol)

Så når man her inne spør om hvor man skal hevnede seg hvis man blir voldtatt, såer det en del som blir henvist til SMI.de som jobber der er jo ikke fagfolk innenfor dete feltet. Det finnes jo senter for voldtekst ofre.

Misforstå meg rett, det jeg mener er at de vil vel få mere nytte og hjelp av å henvende seg til "fagfolk" innen for voldtekt enn "fagfolk" innen incest???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54230-et-lite-spm%C3%A5l-ang-smi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vanskelig sak.

tror ikke det er noe fasit svar . men det gjelder vel alle slike saker. for det er jo opp til en hver enkelt, hvem man kan få hjelp av.

og hva som hjelper.

jeg kan bare snakke for meg selv. og det som fins av sentre i bergen.

men i bergen er SMI til for voldtektsoffre også, av den enkle grunn at det ikke fins noe sentre for voldtektsutsatte her.

og jeg tror at noen av dem som jobber der, faktisk vet hva de snakker om.

men jeg må nok si meg enig med deg.

men når det ikke er noe annet så.....

Gjest (ikke undertegnet)

vanskelig sak.

tror ikke det er noe fasit svar . men det gjelder vel alle slike saker. for det er jo opp til en hver enkelt, hvem man kan få hjelp av.

og hva som hjelper.

jeg kan bare snakke for meg selv. og det som fins av sentre i bergen.

men i bergen er SMI til for voldtektsoffre også, av den enkle grunn at det ikke fins noe sentre for voldtektsutsatte her.

og jeg tror at noen av dem som jobber der, faktisk vet hva de snakker om.

men jeg må nok si meg enig med deg.

men når det ikke er noe annet så.....

Det er jo bra at SMI i Bergen tar seg av voldtekts saker, men hvis man tenker på Oslo som har sentre for voldtektsofre må det jo være bedre å søke hjelp der enn ved SMI. Sier ikke dette for å virke "jævlig". Tenker bare på hva som er best for "offeret"

Det er jo bra at SMI i Bergen tar seg av voldtekts saker, men hvis man tenker på Oslo som har sentre for voldtektsofre må det jo være bedre å søke hjelp der enn ved SMI. Sier ikke dette for å virke "jævlig". Tenker bare på hva som er best for "offeret"

ja!

for all del, bedre ta kontakt med de hvis man har muligheten til det.

da er vi enige, på alle måter.

: )

ja!

for all del, bedre ta kontakt med de hvis man har muligheten til det.

da er vi enige, på alle måter.

: )

Hei!

Selvom SMi stort sett har med andre typer overgrep enn voldtekt å gjøre, så tror jeg de aller fleste SMI-sentere formidler hjelp til voldtektsutsatte også. Jeg tok selv kontakt med SMI i kristiansand, og fikk både enesamtaler og kontakt med en DIXI-gruppe der. Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...