Poetica Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Hei! Jeg har skikkelig vondt i det ene øyelokket mitt, og det er ganske mye hovnet opp. Min første tanke var at det kanskje er såkalt "sti", men det er ganske mye smerter, (og hovent over hele lokket), smertene forplanter seg både til øyet, øyehulen og til hodet, så jeg vet ikke helt... Det kommer gul verk, og det renner tårer nesten konstant. Jeg klarer bare å åpne øyelokket såvidt det er. Finnes det noen behandling for dette som kan lindre og få hevelsen ned, uten å måtte få resept på det? (Apoteket er jo stengt nå i pinsen) På forhånd takk for tips og råd. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54236-infeksjon-i-%C3%B8yelokket/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Kjære Poetica, Det du beskriver høres som en typisk lokal infeksjon forårsaket av bakterier. Når du sier at du tenker på at det kan være sti er det riktig, fordi sti er egentlig en slik infeksjon i hårrettene gjerne koblet med dårlig avløp, og det forandrer ikke på realiteten. De fleste aktuelle bakterier som forårsaker slike lokale infeksjoner reagerer godt på behandling med kloramfenikol salve eller øyedråper. Jeg er overbevist om at det finnes apotek som er åpent i Pinsen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54236-infeksjon-i-%C3%B8yelokket/#findComment-221982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poetica Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 Kjære Poetica, Det du beskriver høres som en typisk lokal infeksjon forårsaket av bakterier. Når du sier at du tenker på at det kan være sti er det riktig, fordi sti er egentlig en slik infeksjon i hårrettene gjerne koblet med dårlig avløp, og det forandrer ikke på realiteten. De fleste aktuelle bakterier som forårsaker slike lokale infeksjoner reagerer godt på behandling med kloramfenikol salve eller øyedråper. Jeg er overbevist om at det finnes apotek som er åpent i Pinsen. Vennlig hilsen Hei! Jeg var hos legen i går, da det var blitt verre. Fikk Kloramfenikol hos ham, da det ikke er noe åpent apotek her nå. Jeg har tatt salven to ganger i går, og en gang i dag, det virker som om infeksjonen har flyttet seg nedover på øyelokket, slik at hevelsen er blitt større nederst, enn det det var tidligere, da den var mer hovent enn nå lenger oppe. Legen sa at jeg hadde en stafylokokkinfeksjon. Hvor fort kan jeg regne med at dette virker? Det ser ikke så veldig lovende ut enda, i hvert fall... Fikk beskjed om at jeg måtte komme tilbake om det ikke ga seg etter 2-3 dager, eller om det ble verre. Regnes i går som 1. dagen, slik at i dag er andre dag? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54236-infeksjon-i-%C3%B8yelokket/#findComment-221988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.