Gå til innhold

Hvordan unngå røde prikker på leggene etter barbering?


Gjest Barberinna

Anbefalte innlegg

Gjest Barberinna

Heia folkens!

Jeg hadde gledet meg lenge til 17.mai og det nye korte skjørtet jeg hadde kjøpt... Som jeg skulle bruke UTEN den fordømte strømpebuksa - trodde jeg! Ha! Etter at jeg hadde kledd på meg, så jeg nedover og oppdaget at leggene var styggere enn det verste kvisetrynet jeg noen gang har sett! Fullt opp av røde/såre prikker, høyst sannsynlig på grunn av barbering annen hver dag...

Har noen her inne noen gode råd til meg for å unngå disse stygge prikkene? Jeg har prøvd Nair, Veet og de greiene der, men leggene mine blir IKKE hårløse av de kremene.... Og vokser jeg i salong, blir IKKE alle hårene borte.... Hva i pokker skal jeg gjøre?

Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker du høvel? Dra høvelen nedover leggene med hårretningen, altså ikke oppover mot hårene, da blir det nok bedre.

Når det gjelder disse kremene så må de på meg virke mye lenger enn det som står i bruksanvisningen, 10 min minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste for å unngå røde prikker er å bruke lunken voks eller krem. Hårene som vokser ut blir ikke så stive som ved barbering.

Annenhver dag er kanskje for ofte, 1 gang uka burde holde!

Før du begynner hårfjerningen bør du fjerne alle døde hudceller med enten scrubkrem eller hampvott.

Hvis du barberer så bruk barberhøvel for kvinner og pass på at alt er skikkelig rent!

Veet krem virker hvis du lar den sitte på i 9-10 minutter i stedet for den tiden det står på pakken. Skum er bare noe dritt!

Men vent nå litt til neste barbering/hårfjerning til bena dine er litt bedre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden blir ikke så irritert dersom du lar barberskummet "virke litt" før du begynner å barbere. Dessuten må du huske å skylle godt av skummet, og smøre deg inn med fuktighetskrem.

Jeg bruker mac3-blad med Venus høvel, og barberer MOT hårretningen, som er meninga med denne høvelen...

Når det gjelder hårfjerningskrem, er jeg enig med de andre at den må sitte mye lenger enn anvist på pakken. Dersom du lar den sitte i kanskje 10 min, kan du skylle av hårene (kanskje gni litt med hendene)..

Forøvrig syns jeg hårfjerningskrem gir bedre resultat enn barbering. :-) Veet er best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...