Gå til innhold

"Blødning" igjen.........


Gjest Lambertine

Anbefalte innlegg

Gjest Lambertine

Håper jordmor eller andre kan forklare meg hva jeg bør gjøre / hva som skjer.

Er gravid i uke 5. For 3 dager siden fikk jeg lysebrun utflod og siden gjennomsiktig med blodspor i. Dette gav seg etter at jeg har holdt sofaen i to dager. I går og i dag kommer det litt mer utflod, som denne gangen er lys rosa.

Har fremdeles ømme bryster, er uggen og trøtt.

Hva gjør jeg nå. Skal til første ultralyd 24/10 (Dette er et ivf-barn)

Kan jeg gjøre noe annet enn å vente og se tingene an?

Jeg er redd!!

Engstelig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha ringt fødeavd./legevakt hvis jeg var deg. Hos førstnevnte har de alltid ei jordmor på vakt, som kan gi deg gode råd. DOL's jordmor er ikke innom forumet hver dag, så det lønner seg ikke å stille henne spørsmål som krever hurtig svar.

Håper alt er OK med deg og barnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Det er ikke uvanlig me litt fargete utflod helt i begynnelsen av graviditeten. En del kvinner har en menslignende blödning helt i begynelsen men graviditeten utvikkler seg normalt alikevell. Det finnnes som du sikkert vet en liten risikoe for spontanabort frem til uke 12. Det finnes dog inget som du nå kan gjöre åt dette.Ta det litt med ro og se det an. Förhåpning vis forsvinner din fargete utflod og graviditeten utvikkler seg fint. Så lenge som det ikke kommer ferskt blod er sjansen större at det kommer til å gå bra. Det er först hvis du begynner å blö som du skal kontakte legen. Jeg önsker deg lykke til videre!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen jordmor Åsa Prebensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...