Gå til innhold

Alternativ til bunad?


Gjest AnyMouse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest det har jeg

Jeg har en slik Oleana- jakke, som jeg brukte sammen med et skjørt i matchende farge på 17. mai (er gravid og får ikke på meg bunaden i år). Jeg følte det var veldig fint sammen med min manns bunad og alle de andre bunadene, mange antrekk blir ofte lit malplasserte sammen med bunadene.

Min jakke er i grønt, sort og bittelitt burgunder, veldig fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Den synes jeg var fin. Har sett mange fine festdrakter og det er et alternativ til bunad som nesten gud og hverman går i ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnyMouse

Jeg har en slik Oleana- jakke, som jeg brukte sammen med et skjørt i matchende farge på 17. mai (er gravid og får ikke på meg bunaden i år). Jeg følte det var veldig fint sammen med min manns bunad og alle de andre bunadene, mange antrekk blir ofte lit malplasserte sammen med bunadene.

Min jakke er i grønt, sort og bittelitt burgunder, veldig fin.

Ja, det er et fint antrekk. Er det ull eller bomull i jakka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnyMouse

Den synes jeg var fin. Har sett mange fine festdrakter og det er et alternativ til bunad som nesten gud og hverman går i ;-)

Ja, ikke sant. Blir jo også et billigere alternativ en bunad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jakkene er nydelige! Har ønsket meg en i årevis, men de er så dyre og jeg orker ikke strikke noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnyMouse

Mm.. absolutt. Med et slikt silkelignende skjørt er det jo "bærre lækkert". Sjøl var jeg så heldig å snuble over et opphørssalg i følge med mamma og hennes lommebok, og har disse fargene på min ;o)

http://www.skandinavianlink.com/oleana1.jpg

Kjempefin var den. Lekkert med silkeskjørt og topp som matcher.

Er det ull eller bomull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnyMouse

De jakkene er nydelige! Har ønsket meg en i årevis, men de er så dyre og jeg orker ikke strikke noe sånt...

Ja, fine er de. Tror jeg skal satse på et slikt "sett".

Strikkekunnskapene mine er elendige så jeg må nok kjøpe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette antrekket er fint. Har sett det som konfirmasjonsdrakt. Og noko slikt ville vere fornuftig i dette høvet- all den tid jentene ikkje er fullvaksne enno.

Elles kan eg fortelje at eg har kjøpt eit slikt oleana -sett til meg sjøl, men i andre fargar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg ! Har noe lignende selv, med sort sidt skjørt, deilig ulljakke (bolerolignende) i sort, grått og lilla (et annet mønster enn den på bildet), og brodert "bunadsskjorte". Føler meg fin nok på både julaften og 17.mai jeg, har brukt den i konfirmasjon også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...