Ulrikke Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Vil bare komme med et tips som jeg prøvde ut i fjor med god effekt! Jeg har alltid fått stikkende hud når jeg har vært i sola. Det har hjulpet å bruke solkremer for "ekstra sensitive" osv, men dette er ikke bestandig like enkelt å få tak i. Så med tips herfra i fjor begynte jeg å ta betakaroten-kapsler en god stund før jeg dro til Hellas. I tillegg tok jeg litt solarium. Forskjellen var markant for min del!! Jeg har ganske lys hud som blir forholdsvis fort brent. Men under Hellas-turen ble jeg verken brent eller fikk stikkende, kløende hud - og jeg kunne bruke "vanlig" solkrem! For meg var nok kombinasjonen av betakaroten og solarium utslagsgivende! Jeg ble ikke knallbrun i solarium, men fikk litt grunnlag. Og hvis jeg var litt rød etter en dag på stranda i Hellas, så var dette borte dagen etter, og ikke gjorde det vondt heller. Det er sånn som jeg bare har sett på "alle andre" før, mens jeg har måttet holde meg unna sola evt. med trippel sunblock hvis jeg har fått litt for mye sol en dag! Dette anbefales virkelig!! Det gjør ikke at man kan slurve med solkrem, jeg brukte faktor 16 i Hellas hele tiden nesten jeg, men det å slippe å være livredd for å bli brent, pluss at fargen kom MYE raskere enn ellers - det var kjempedeilig Kan være verdt å prøve hvis dere er plaget!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54308-tips-betakaroten-mot-soleksem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nimmini Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Hei! Hvor kjøpte du betakarotentablettene? Heter de vitalas solbrun som kom i postkassa her forleden? Syns du du ble brunere bare av de? Tenker å prøve det i vinter,da jeg Har lys hudtype. Blir takknemlig for svar=) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54308-tips-betakaroten-mot-soleksem/#findComment-373366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.