Gå til innhold

om å gi .... - og ta?

Anbefalte innlegg

Når jeg var ei lita jente.... -gav jeg hele meg...! -Jeg gav egentlig livet mitt... - sjela mi'....

8 år av barndommen min 'gikk med' til jevnlig misbruk.... - av kroppen min .... - sjela mi' ... meg...

... fordi jeg skulle 'stille opp'.... - fordi ei annen lita jente hadde det vondt....

At jeg fikk det vondt, tenkte ingen over... - ikke jeg heller.... - ikke engang når alt 'kom for en dag' var det noen som tenkte over hva JEG hadde opplevd i disse årene.... - Den andre lille jenta ble tatt hånd om... - det var jo HENNES stefar.... - Det er bare henne som har lov til å slite med dette nå i ettertid også... - jeg har skjønt det... - Det var jo hun som hadde / har problemer.... - ikke jeg....

Så lenge jeg har levd, føler jeg at jeg har gitt 150% av meg selv... - det har gått opp for meg at jeg sjelden får noe tilbake.... Jeg forstår ikke riktig hvorfor...? Jeg møter bare mennesker som 'tar og tar'... og aldri 'gir'...? Jeg syns det er så rart... - hvorfor fortjener jeg ikke noe?

- Alle som har vært inn_og_ut av livet mitt...

- som har 'tømt meg' litt etter litt...

nå er jeg tom... - jeg har ikke mer å gi...

Og dere andre... -som fortjener... -som gir...; - jeg beklager... men jeg er virkelig helt tom... -jeg har ikke mer å gi...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54422-om-%C3%A5-gi-og-ta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten sak til ettertanke....

Når man hele tiden kommer i kontakt med mennesker som tar mye og gir lite tilbake; hvorfor blir det slik?

Hva er det som gjør at du knytter deg til disse menneskene, i stedet for de menneskene som tar og gir med samme sinn?

Det er mange sider av en slik sak; men jeg vet av erfaring at ihvertfall en av sidene vil være i deg selv.

Tillatt deg å omgås mennesker som gir fremover du; og hold de som tar på lang avstand.

Hvil deg nå....om du makter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54422-om-%C3%A5-gi-og-ta/#findComment-223819
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...