Gå til innhold

har du revet av en negl noen gang ?


Gjest sevenup

Anbefalte innlegg

Gjest sevenup

Hmmmmm, når ble allmennlege-forum stengt da ??

jeg skjærte av meg halve neglen da jeg skulle lage middag på lørdag.

Noen som har opplevd det samme ?

Noen gode råd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass på ikke å få betennelse i såret. Hold det rent, og bind fingeren med robust plaster. Da skulle det som oftest gå greit.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halve neglen og hele fingertuppen over beinet :-)

Blødde styggelig,men det grodde og ser helt normalt ut i dag.

Bare sørg for at det ikke er noen løse "deler" som henger og slenger,siden disse gjerne rives opp igjen og forsinker helingsprosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

Pass på ikke å få betennelse i såret. Hold det rent, og bind fingeren med robust plaster. Da skulle det som oftest gå greit.

mvh

Det var det jeg håpte på. Begynte å lure på om jeg burde reise til lege, men kan ikke helt forstå hva en lege skulle kunne hjelpe med.

Neglen er jo borte, og da er det vel bare å vente på ny :)

Skal holde det rent ja, selv om det er vannvittig vondt å skifte på såret. Er redd for at gasbindet skal gro fast...og da er det jo ikke akkurat behagelig å dra det av ....

Takk for råd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

Halve neglen og hele fingertuppen over beinet :-)

Blødde styggelig,men det grodde og ser helt normalt ut i dag.

Bare sørg for at det ikke er noen løse "deler" som henger og slenger,siden disse gjerne rives opp igjen og forsinker helingsprosessen.

DET hørtes vondt ut !

Skal tenke på deg når jeg skal rense såret *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET hørtes vondt ut !

Skal tenke på deg når jeg skal rense såret *s*

Hihi,det var heldigvis lenge siden,da slikt fremdeles var tøft ! (Var vel 16 eller noe)

Verre for dem som sto på siden av å så på,de så sjabre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg grøsser! Fy faen, sånt gjør jævlig vondt! Jø og fyse!

Slutter meg ellers til det Dag skriver.

God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rev av meg hele neglen en gang. Gjorde ikke noe spesielt med det, renset såret og satte på et plaster bare (etter at jeg hadde hylt fra meg da.. hehe).. Det var dritvondt, men neglen vokste ut igjen og ser nå akkurat ut som før! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

Hihi,det var heldigvis lenge siden,da slikt fremdeles var tøft ! (Var vel 16 eller noe)

Verre for dem som sto på siden av å så på,de så sjabre ut.

Skjønner :-)

Jeg er nok også kommet over den perioden der man bet seg i leppa og bare blåste av slike skader. Bare tøft liksom...

Nå synes jeg utrooolig synd i meg selv isteden :-)

Men litt kult at jeg kan snike meg unna bading av barn, potetskrelling og oppvask

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

Jeg rev av meg hele neglen en gang. Gjorde ikke noe spesielt med det, renset såret og satte på et plaster bare (etter at jeg hadde hylt fra meg da.. hehe).. Det var dritvondt, men neglen vokste ut igjen og ser nå akkurat ut som før! :-)

flott :-) da satser jeg på å bli bra igjen jeg og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

Jeg grøsser! Fy faen, sånt gjør jævlig vondt! Jø og fyse!

Slutter meg ellers til det Dag skriver.

God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au !!! Au !!! Det er vondt !!!

Eg skar av meg halve tommelfingerneglen på ein ostehövel i fjor. Det vart ein veldig delikat söndagsfrukost av det... :-/ Men så kunne eg jo lure meg unna å skifte bäsjebleier ein dag eller to da ;-)

Har ellers ingen gode råd - det har du fått alt - men sympati skal du få. Håper det blir fort bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååhhh... har gjort akkurat det samme. Var sikker på at fyyyyy faaaa...., nifinger-xxxxxx, det er meg!

Fikk følgende råd fra lege og andre:

Kok vann og ha i 'passe mengde' vanlig koksalt eller havsalt. Hold fingeren i så lenge og ofte du kan. Saltvannet 'ligner' kjøtt og blod i, hva skal jeg si..., sammensetning og virker rensende og legende. Og så bytter du bandasje / plaster i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sevenup

Ååååhhh... har gjort akkurat det samme. Var sikker på at fyyyyy faaaa...., nifinger-xxxxxx, det er meg!

Fikk følgende råd fra lege og andre:

Kok vann og ha i 'passe mengde' vanlig koksalt eller havsalt. Hold fingeren i så lenge og ofte du kan. Saltvannet 'ligner' kjøtt og blod i, hva skal jeg si..., sammensetning og virker rensende og legende. Og så bytter du bandasje / plaster i samme slengen.

Salt sa du ??? -'skjelver*

Vil ikke det svi kraftig da ? tør jeg dette ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

Au !!! Au !!! Det er vondt !!!

Eg skar av meg halve tommelfingerneglen på ein ostehövel i fjor. Det vart ein veldig delikat söndagsfrukost av det... :-/ Men så kunne eg jo lure meg unna å skifte bäsjebleier ein dag eller to da ;-)

Har ellers ingen gode råd - det har du fått alt - men sympati skal du få. Håper det blir fort bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt sa du ??? -'skjelver*

Vil ikke det svi kraftig da ? tør jeg dette ???

Ikke hele kiloen, da :) - passe mye slik at vannet 'ligner' ditt eget stoff.

Nå har det vel gått etpar dager og ting roet seg litt, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...