Gå til innhold

Gratis antivirusprogram?


Gjest Edel

Anbefalte innlegg

Jeg har mottatt endel mailer i det siste som åpner seg selv og det virker som om de laster ned filer. Sikkert virus, men har ikke merket noe enda. Prøvde å laste ned en prøveversjon av Norton antivirus. Men da jeg hadde lastet ned dette og kjørt installasjonen, så finner jeg jo ikke noen programmer som virker??? Og hvis jeg prøver å laste ned en gang til, så får jeg ikke lov, for jeg har jo akkurat gjort det. Alt så OK ut da jeg kjørte installasjonen, men jeg burde jo funnet programmet på startmenyen, som et ikon el. Dersom jeg bruker utforsker for å finne katalogen som jeg la det på, så ligger det jo der, men altså ingen program som virker.

Noen som kan hjelpe meg, eller vet om noen andre gratis virusprogram??? Er lei av å laste ned i en halvtime uten at det virker en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kan du laste ned et som er gratis:

http://www.grisoft.com/html/us_index.htm

Takk, jeg har prøvd dette også. Når jeg kjører filen som jeg har lastet ned, så får jeg bare til svar at jeg ikke har tillatelse til å bruke det. Kommer ikke til side 2 der jeg liksom skal skrive inn koden som jeg fikk på mail.

Var inne på siden deres, og der stod det noe om at det ikke var tillatt for oss i Europa å laste ned dette, kan det være det montro???

Men nå fikk jeg Norton programmet frem på startmenyen plutselig. Og det fant virus, men programmet virker ikke skikkelig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg har prøvd dette også. Når jeg kjører filen som jeg har lastet ned, så får jeg bare til svar at jeg ikke har tillatelse til å bruke det. Kommer ikke til side 2 der jeg liksom skal skrive inn koden som jeg fikk på mail.

Var inne på siden deres, og der stod det noe om at det ikke var tillatt for oss i Europa å laste ned dette, kan det være det montro???

Men nå fikk jeg Norton programmet frem på startmenyen plutselig. Og det fant virus, men programmet virker ikke skikkelig uansett.

Jeg kjenner flere i Norge som bruker det programmet uten problem.

Hvilke hvirus har du da? Noen kan skade filene i antivirusprogramene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere i Norge som bruker det programmet uten problem.

Hvilke hvirus har du da? Noen kan skade filene i antivirusprogramene!

Nå har jeg fått fjernet viruset, det var W32/kernel ett-eller-annet. Fant et innlegg her lenger nede og et program som rett og slett fikset feilen.

Og nå virket Norton også etterpå, så det var kanskje viruset som gjorde at jeg hadde problem???

Må nok få tak i et skikkelig anti-virusprogram ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått fjernet viruset, det var W32/kernel ett-eller-annet. Fant et innlegg her lenger nede og et program som rett og slett fikset feilen.

Og nå virket Norton også etterpå, så det var kanskje viruset som gjorde at jeg hadde problem???

Må nok få tak i et skikkelig anti-virusprogram ja...

Ja det er klez, det som ødelegger filer på antivirusprogrammet! Kan du si meg hva du gjorde? Kusina mi har fått klez på sin maskin og jeg skal hjelpe henne med å få det fjernet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er klez, det som ødelegger filer på antivirusprogrammet! Kan du si meg hva du gjorde? Kusina mi har fått klez på sin maskin og jeg skal hjelpe henne med å få det fjernet. :-)

Her finner du et program som fjerner klez-viruset fra maskinen: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.klez.removal.tool.html

NB. Les instruksjonene nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du et program som fjerner klez-viruset fra maskinen: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.klez.removal.tool.html

NB. Les instruksjonene nøye.

Takk, hun holder på nå, men hun fikk beskjed om å innstallere Windows på nytt etter å ha kjørt removal tool fra floppy disk(Win 98) og får en beskjed om at det er viruslignende aktivitet i en av systemfilene til Windows, sånn forstod jeg det i hvertfall, det blir litt vanskelig å hjelpe pr. telefon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...