Gå til innhold

Kreftprøver tatt av lege


Cmoo

Anbefalte innlegg

Hvis en lege har tatt prøver som sendes bort for å sjekkes for kreftceller, er det da noen annen måte å få tak i resultatet enn fra legen? Har de noe slags register over prøver hvor de har funnet kreftceller, eller er det spredt rundt på forskjellige steder, og umulige å få fatt i ? Det er uaktuelt å spørre legen om dette, av ymse årsaker. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike svar får du kun hos legen din. De som jobber på slike steder hvor prøvene analyseres, har rett og slett ikke lov til å gi svaret til andre enn den legen som har bestilt prøven.

Så jeg tror ikke det finnes andre muligheter, men man vet aldri, kanskje noen andre har andre erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike svar får du kun hos legen din. De som jobber på slike steder hvor prøvene analyseres, har rett og slett ikke lov til å gi svaret til andre enn den legen som har bestilt prøven.

Så jeg tror ikke det finnes andre muligheter, men man vet aldri, kanskje noen andre har andre erfaringer.

Men legen plikter jo å gi deg resulatet dersom det er noe unormalt i prøven din, han/hun får jo uansett svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike svar får du kun hos legen din. De som jobber på slike steder hvor prøvene analyseres, har rett og slett ikke lov til å gi svaret til andre enn den legen som har bestilt prøven.

Så jeg tror ikke det finnes andre muligheter, men man vet aldri, kanskje noen andre har andre erfaringer.

Hm..ved henvendelse til denne legen, får jeg beskjed om at hun skal sende meg papirene mine, men hun gjør det aldri....Hørte fra en annen lege at hun visste hvem jeg pratet om, før jeg fortalte navnet på legen. Hun skjønte det da jeg beskrev sånn ca hvor hun jobbet...Ganske spes dame!!!!!

Men takk for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

terningkast6

Patologisk avd. på de store regionsykehusene har et eget register hvor alle slike prøvesvar blir arkivert. Om du kan ringe dit og høre selv er usikkert, men i alle fall kan en lege få svar derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...