Gå til innhold

Hva gjør jeg?


guttt

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 18 som sliter med det ene og det andre..

Røyker hasj hver dag, noe jeg har gjort i litt over 1år.. har også "hygget" meg med e-er (spist ca 30-40 stk tilsammen) og prøvd såkalt low-grade syre(lsd..)

Lider av angst og depresjoner, og er ikke lenger den samme som før.. så vidt jeg orker å spise noe lenger også..

Må liksom tvinge i meg mat, kjenner liksom ikke at jeg er sulten lenger.. som du sikert skjønner har jeg blitt ganske tynn. Har nesten ikke fett igjen på kroppen. ;(

Tør såvidt å gå ut blandt folk lenger, kvier meg for å gå på butikker osv.. merker at folk som før hilste blidt på meg, snur seg og ser en annen vei når jeg kommer tuslende!

Stenger meg selv inne, vanskelig å bli kjent med nye folk og såvidt jeg klarer å holde på gamle venner..

Er ikke lenger den søte gutten jeg var før. Før var jeg faktisk populær blandt jenter, men nå føler jeg at dem ler av meg! Og d er jo ikke særlig oppmuntrende!?

Lever i "frykt" 24 timer i døgnet.. ikke får jeg sove om nettene heller.. ikke vil jeg ta piller for å sove ell, siden jeg har hatt problemer med mertestillende o.l før..

Tenker ofte på selvmord..

har prøvd flere ganger, og trur at d fort kan skje.. en dag!

Da skjønner jeg liksom at jeg må gjøre noe snart..

Hva feiler meg?

Har jeg spiseforstyrrelser? lider jeg av angst og depresjoner?

Hjelper lykkepiller, siden jeg alltid er nedfor og lei meg?

Tenkte kanskje att hvis jeg fikk opp humøret så kunne kanskje andre ting i livet bli lysere igjen..

Tør snart ikke lenger å gå på jobb (jobber deltid på bensinstasjon), har mistet TOTALT selvtillit, har ikke lenger trua på meg selv..

Før kunne du høre meg rope høyt på butikken, men nå tør jeg så vidt å åpne kjeften selv om d bare er kjentfolk og kamerater tilstedet!!

Orker ikke dette lenger..

Føler att jeg trenger hjelp.. og håper dere kan gi meg noen tips!!

Vennlig hilsen deprimert gutt på 18!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære Gutt

Jeg forstår av innlegget ditt at du nå opplever dagene som svært vanskelig og at du engster deg både for dagen og dagene som kommer. Dersom du ikke føler at du kan dele dine bekymringer med familie eller nær venn bør du kontakte helsesenteret eller en lege der du bor. Du trenger noen som kan hjelpe deg ut av det du nå sliter med. Jo raskere du tar det skrittet jo raskere kan muligheten for en bedre hverdag komme. Lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJære Gutt

Jeg forstår av innlegget ditt at du nå opplever dagene som svært vanskelig og at du engster deg både for dagen og dagene som kommer. Dersom du ikke føler at du kan dele dine bekymringer med familie eller nær venn bør du kontakte helsesenteret eller en lege der du bor. Du trenger noen som kan hjelpe deg ut av det du nå sliter med. Jo raskere du tar det skrittet jo raskere kan muligheten for en bedre hverdag komme. Lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Kjære deg!

For det første skal du ha ros for at du tør å sette ord på det du strever med og trenger hjelp til. Jeg råder deg til å se på Jorunns svar når det gjelder de praktiske tingene. Men hvis det er noe så kan du maile meg på [email protected] Jeg er jo et medmenneske og vil gjerne at du skal ha det bra. Kjenner meg så altfor godt igjenn i det du beskriver. Jeg har derimot aldri brukt dop. Det er det følelsesmessige jeg tenker på.

LYKKE TIL IALLEFALL

masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...