Gå til innhold

Heliumballonger


Gjest retvizan

Anbefalte innlegg

Gjest retvizan

Vi falt litt i staver under barnetoget i år, høvdingen og jeg. Han ble oppmerksom på disse stringtrusene som stakk opp over nedbretta russeoveraller, og virka ganske fjern ei stund. Jeg lot blikket vandre til ballongmannen tvers over gata, dvs jeg så ikke så mye til selve ballongmannen, han var godt kamuflert av dalmantinere, barbier, den derre gule pokemonsaken, men jeg begynte å fundere litt på når han - mannen altså - ville lette.

Nå lurer jeg altså på; Hvor mye vekt kan en sånn ballong bære?

Ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he, tenkte på akkurat det samme på fredag! Jeg tror en venninne og jeg fant ut at en mann må ha titusenvis av ballonger for å lette...

Så forøvrig en liten barnestol av plast som hadde 5-6 ballonger bundet til seg, den virket litt ustødig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dn kommer seg til taket med en tøyrangle , men ikke om jeg legger en sokk str33 på i tillegg .Siden jeg dessverre ikke er utstyrt med noen husmorgener har jeg ikke kjøkkenvekt , men det er ei litt tung tøyrangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, tenkte på akkurat det samme på fredag! Jeg tror en venninne og jeg fant ut at en mann må ha titusenvis av ballonger for å lette...

Så forøvrig en liten barnestol av plast som hadde 5-6 ballonger bundet til seg, den virket litt ustødig :-)

Jeg leste akkurat om dette i ett blad (Det Beste) Der stod det at en fyr fra England kom i Guinness rekordbok etter å ha steget til 3300 meters høyde (??) mens han var festet til 600 heliumsfylte festballonger.

Han landet visstnok med fallskjerm.

Tror neppe dette kan anbefales.

lol

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste akkurat om dette i ett blad (Det Beste) Der stod det at en fyr fra England kom i Guinness rekordbok etter å ha steget til 3300 meters høyde (??) mens han var festet til 600 heliumsfylte festballonger.

Han landet visstnok med fallskjerm.

Tror neppe dette kan anbefales.

lol

Mvh

Forøvrig veier han ''knappe 76 kilo'' står det i bladet. (måtte sjekke at jeg hadde lest rett) lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein ballong kan i alle fall bäre eit norsk flagg på stang til värs!

Lurer på kor mange tiår med ballongsalg på 17.mai det tar för foreldrar skal skjönne at det ikkje er lurt å binde ballongen fast til småknöttets flagg?

Nåja, det var ein liten digresjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ein ballong kan i alle fall bäre eit norsk flagg på stang til värs!

Lurer på kor mange tiår med ballongsalg på 17.mai det tar för foreldrar skal skjönne at det ikkje er lurt å binde ballongen fast til småknöttets flagg?

Nåja, det var ein liten digresjon...

Man kjøper heller noen dusin og binder fast til ettåringen, så slipper man styret med barnevakt.

De blir jo ganske slæppe etterhvert, så ettåringen vil nok lande trygt igjen neste morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjøper heller noen dusin og binder fast til ettåringen, så slipper man styret med barnevakt.

De blir jo ganske slæppe etterhvert, så ettåringen vil nok lande trygt igjen neste morgen.

ROTFL !!!

Du verden du verden... Ja og tenk som ungen får SETT verda på den tida, du ;-) Ubetaleleg erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Dn kommer seg til taket med en tøyrangle , men ikke om jeg legger en sokk str33 på i tillegg .Siden jeg dessverre ikke er utstyrt med noen husmorgener har jeg ikke kjøkkenvekt , men det er ei litt tung tøyrangle.

Hehe, jeg brukte laaang tid på å forstå hva hus-morgener var for noe....husmor-gener, ja.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg er blitt noe klokere, og ser at det faktisk ikke er noen umiddelbar fare for at grunnen skal forsvinne under beina til Herr Ballongmann.

En rangle (50 g?) = en ballong. Da går det 20 ballonger på én kg. Jada, jeg tenker bare litt høyt. Hvis ballongmannen skal ut og fly, og veier 70 kg, så må han altså ha en oppdrift tilsvarende 1500 ballonger.

Hmm....hvis én ballong koster 50 kr, så må man ut med 75000 kr for 1500 stk....nei, glem det, billigere med flytimer, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...