Gå til innhold

Politiet kom på døra mi i går!


Gjest flauflau

Anbefalte innlegg

Gjest flauflau

Klokken 22 00 så stod det 3 uniformerte politier på døra!

Jo ; de lurte på om jeg hadde betalt forsikringen på bilen min....

Ja , det hadde jeg , men betalte den via kontofonen.

Jeg måtte be dem komme inn og høre selv på telefonen at den var betalt!

Greit , den var betalt på 2 gangs purring , MEN på dagen da den utløp!

Har de virkelig lov og komme slik på døra ( hadde ikke engang vært ute og kjørt),???

Hilsen flau og dritnervøs for hva naboene tenker nå!!

PS : Jeg ringte politiet og forsikringsselskapet og skjelte dem ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

terningkast6

Det hørtes veldig merkelig ut, trodde politiet hadde viktigere ting å gjøre enn å reise rundt og minne folk på å betale regningene sine.

Jeg glemte det selv en gang, det gikk så langt at jeg fikk brev fra forsikringsselskapet at forsikringen var utløpt, og brev fra Biltilsynet (eller hva det nå var..) med beskjed om å levere inn skiltene. Men noe politi fikk jeg ikke på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da ein rar framgangsmåte...! Dette kan da ikkje vere standard prosedyre? Klokka ti på kvelden ein helgedagskveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaen, da hadde jeg blitt forbanna. De skulle prøvd å komme inn hos meg - da skulle det pokker meg blitt månelyst.

Får være måte på ass. - de har viktigere ting i verden å ta seg av enn mine regninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest flauflau

Sikkert noen som tulla med deg - hallo, på 2.pinsedag???

Nei , det var ikke noen som tulla med meg!!

Men jeg har ringt og klaget , og fikk beskjed om at de skulle ta det opp med de som patruljerte...

Synes bare at det er litt drygt og gå frem på denne måten!

Da har de jammen meg lite å gjøre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uniformert politi på en helgedagskveld?? For en sånn ting??!

Det skulle jaggu politimesteren fått høre i store bokstaver....!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjennomsnittlig

Dette minner meg om en episode eg var på for nokre veker sidan. Eg låg og sov, trur klokka var før 7 om morgonen....Telefonen ringjer og ein myndig mann presenterer seg og seier at han ringjer frå Bergen politikammer. "Det har seg slik at vi har funnet et penalhus som vi mener tilhører deg" sa politimannen og eg pusta letta ut. Eg gjekk glad og fornøgd til politistasjonen og henta mitt penalhus som eg ikkje ein gong hadde merka var vekke.

Takk, snille politi! (men har du lite å gjere på eller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten saa man kunne ønske det var meg som opplevde det.

Hadde blitt eitrende forbanna! Om de skulle komme inn aa høre paa noe kontofon?? Ikke tale om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten saa man kunne ønske det var meg som opplevde det.

Hadde blitt eitrende forbanna! Om de skulle komme inn aa høre paa noe kontofon?? Ikke tale om!

Er å`en din i ustand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Samarin

Dette minner meg om en episode eg var på for nokre veker sidan. Eg låg og sov, trur klokka var før 7 om morgonen....Telefonen ringjer og ein myndig mann presenterer seg og seier at han ringjer frå Bergen politikammer. "Det har seg slik at vi har funnet et penalhus som vi mener tilhører deg" sa politimannen og eg pusta letta ut. Eg gjekk glad og fornøgd til politistasjonen og henta mitt penalhus som eg ikkje ein gong hadde merka var vekke.

Takk, snille politi! (men har du lite å gjere på eller)

Det minner meg igjen om noe som skjedde en kompis av meg. Politiet ringte på døra hans klokka ett natta. Han åpnet, og onkel spurte om han eide en blå mazda 323. Ja, sa han, den står foran garasjen. Nei sa onkel, våre kollegaer i Arendal jakter på den nå...

Litt kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg tipper de var i ferd med å klippe skilter i området, og at de to andre var aspiranter. Det pleier være veivesents follk tidligere bilsakkyndige som gjør det. Uvanlig framgangsmåte får en si, og kompromitterende for deg. Politiet er ikke kjent for å ansette smarte folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Jeg tipper de var i ferd med å klippe skilter i området, og at de to andre var aspiranter. Det pleier være veivesents follk tidligere bilsakkyndige som gjør det. Uvanlig framgangsmåte får en si, og kompromitterende for deg. Politiet er ikke kjent for å ansette smarte folk.

Hvor smart er det å vente til andre purring med å betale forsikringen på bilen, når man vet at det er avskiltingsgrunn?

Litt ansvar får man da for pokker ta selv, og kanskje lære noe av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvor smart er det å vente til andre purring med å betale forsikringen på bilen, når man vet at det er avskiltingsgrunn?

Litt ansvar får man da for pokker ta selv, og kanskje lære noe av det.

I dataalderen kan man kjøre ut lister fra dag til dag områdevis med biltype, regnr og eier. Kjekt når man skal gjøre en effektiv jobb med klipping. Avgiftsmerket er ikke viktig, de bruker alltis lister i tillegg. Noen unger rappa sikkert mine merker og jeg oppdaga det ikke før året etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

I dataalderen kan man kjøre ut lister fra dag til dag områdevis med biltype, regnr og eier. Kjekt når man skal gjøre en effektiv jobb med klipping. Avgiftsmerket er ikke viktig, de bruker alltis lister i tillegg. Noen unger rappa sikkert mine merker og jeg oppdaga det ikke før året etter.

Men det er jo sikkert det de har gjort - kjørt ut lister, altså?

Men ettersom flauflau ikke har betalt før andre purring, er det kanskje ikke kommet med på listene - og dermed måtte kontofonen til for å få forhindret skiltklipping der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det minner meg igjen om noe som skjedde en kompis av meg. Politiet ringte på døra hans klokka ett natta. Han åpnet, og onkel spurte om han eide en blå mazda 323. Ja, sa han, den står foran garasjen. Nei sa onkel, våre kollegaer i Arendal jakter på den nå...

Litt kjipt.

Vi spilte litt høyt i mitt bursdagslag og naboen tilkalte polti, de trampa rett inn fordi døra sto oppe, sto plutselig midt i stua. Med 20 festkledde voksne var det en spiss på på selskapet. Jeg kasta dem ut med hard hånd. Tilstede som gjester var også to politi som straks ble gjenkjent av de ankomne. Merkelig nok sto det ikkeno i vaktjournalen til polti dagen etter ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...