Gå til innhold

Narkotika - gui i øynene?


Gjest anoa

Anbefalte innlegg

En bekjent av meg som tidligere har misbrukt narkotika synes jeg var veldig gul i øynene. Trodde det helst var fra alkohol man ble det men.....

Noen som har tips til hva det kan være? hva slags narkotika event?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Man blir ikke gul i øynene av noe dop.. I hvert fall ikke noe jeg kjenner til.

Kanskje hvis man har fått gulsott? Veit ikke jeg, men man blir i hvert fall ikke gul i øya av dop..

(heller rødsprengt og blank)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Våril

Man blir ikke gul i øynene av noe dop.. I hvert fall ikke noe jeg kjenner til.

Kanskje hvis man har fått gulsott? Veit ikke jeg, men man blir i hvert fall ikke gul i øya av dop..

(heller rødsprengt og blank)

En blir helt klart ikke gul i øynene av å ruse seg. Blank, rødsprengt, store pupiller, små pupiller, ja - men ikke gul.

Har du derimot trøbbel med leveren, da kan du bli gul i øynene. Skikkelig gul...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen er gul i øynene behøver da ikke bety at det er narkotika med i bildet !

Man blir gjerne gul i øynene (det som egentlig skal være hvitt) når man har en leversykdom! Ikke bare av narkotika alene. Men sykdommer som gjør at leveren svikter, gjør at man kan bli gul i øynene og/eller i huden. Leveren klarer ikke å skille ut avfallsstoffene i kroppen slik den skal, og disse avfallsstoffene blir derfor værende i blodet og farger hud og øyne gule. Blodet endrer også farge en smule, det er det man ser gjenskinnet av gjennom huden. I øynene er det enda lettere å se.

Gulsott også, forresten, som er noe svært mange babyer blir født med. Rørleggere er for eksempel en yrkesgruppe som ofte kan komme i kontakt med smittsomme bakterier i septitanker og sånn. En kamerat av meg, som jobbet som rørleggerlærling, ble helt gul som følge av smitte fra en slik.

En eldre mann jeg kjente, ble gul i huden og øynene. Det var leveren som sviktet, og grunnen viste seg dessverre å være kreft i indre organer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Afrodite22

Vi kunne snakke om en felles bekjent, slik føles det. En venn av meg var gul i øynene, men også i ansiktet generelt. Han hadde en fortid med dop. Jeg vet han misbrukte stoff av og til nå og, men som de andre sier, stoff skal ikke gjøre en gul. Derimot om leveren svikter... OG det gjør den ofte av høyt og sterkt alkoholinntak. Jeg har en mistanke om at sterkt alkoholmisbruk kan føre til at personer blir gulaktige. Iallefall er det nok det som skyldes min venn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At noen er gul i øynene behøver da ikke bety at det er narkotika med i bildet !

Man blir gjerne gul i øynene (det som egentlig skal være hvitt) når man har en leversykdom! Ikke bare av narkotika alene. Men sykdommer som gjør at leveren svikter, gjør at man kan bli gul i øynene og/eller i huden. Leveren klarer ikke å skille ut avfallsstoffene i kroppen slik den skal, og disse avfallsstoffene blir derfor værende i blodet og farger hud og øyne gule. Blodet endrer også farge en smule, det er det man ser gjenskinnet av gjennom huden. I øynene er det enda lettere å se.

Gulsott også, forresten, som er noe svært mange babyer blir født med. Rørleggere er for eksempel en yrkesgruppe som ofte kan komme i kontakt med smittsomme bakterier i septitanker og sånn. En kamerat av meg, som jobbet som rørleggerlærling, ble helt gul som følge av smitte fra en slik.

En eldre mann jeg kjente, ble gul i huden og øynene. Det var leveren som sviktet, og grunnen viste seg dessverre å være kreft i indre organer....

Nå er dette en person som har rusa seg mye. Derfor lurte jeg på om det kunne ha noe med stoff å gjøre. Var det så rart synes du???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette en person som har rusa seg mye. Derfor lurte jeg på om det kunne ha noe med stoff å gjøre. Var det så rart synes du???

Nei ?!? Sa jeg noe om at jeg synes det var rart at du spurte, da ?

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hepatitt b er det spesielt sprøyte narkomaner og helsepersonell som blir smittet av.

sympt er gul hud og gult i øynene.

Begynner med at pas mister matlyst ,kvalme,brekninger og diare.

Man blir gul pga at bilirubinen hopes opp i blodet i stedet for å skilles ut i tarmen og avføring.

Avføringen blir derfor lys,mens urinen blir mørk....

Noen av dem som er smittet forblir livsvarige smittebærere.

det er årsaken til at en person som har hatt hepatitt b ikke kan bli blodgivere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ?!? Sa jeg noe om at jeg synes det var rart at du spurte, da ?

?

Sitat: "At noen er gul i øynene behøver da ikke bety at det er narkotika med i bildet ! "

Selvfølgelig behøver det ikke bety det. Men denne personen har vært narkoman. Min første innskytelse var at det kunne være rusmidler som var årsaken til gulheten.

Ellers så er jeg klar over at det er problemer med leveren som gjør at man får gulsott.

Takk for tilbakemeldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...