Gå til innhold

skrue i benet, piper det i den "greia" på flyplasser?


sjakktrekk

Anbefalte innlegg

I '99 brakk jeg benet og for at det skulle bli bra etterhvert ble det operert inn to skruer for å holde benet sammen ved ankelen. Den ene skruen ble tatt ut, men en ble igjen.

Til sommeren skal jeg til Thailand og jeg lurer på om jeg må ha en bekreftelse på at jeg har skrue i benet hvis det piper i den "greia" man går igjennom for å sjekke om man har kniver eller noe sånn på seg.

Er litt nervøs for at jeg kanskje blir stoppet når vi skal ut av Thailand igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring sykehuset / avdelingen som opererte deg og hør om dette. Det kommer an på typen metall og størrelsen på skruen. Jeg har noen stifter som ikke piper, svigerinnen min har noen skruer som piper, så hun har bekreftelse på dette i passet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en skrue i ankelen og noen bolter og noe styr i kneet, og det piper hver gang jeg går igjenom en sånn sikkerhetskontroll. Jeg fikk en bekreftelse fra legen min om at det var slik det ( jeg :) ) hang sammen, slik at det ikke skulle bli noe krøll. Jeg pleier å vise den før jeg går gjennom kontrollen, men syns det er like pinlig hver gang... Var forresten ute for at jeg ikke ble trodd... det var på gardermoen like etter disse terrorangrepene. Mye oppstyr og det endte med at de ringte til Ullevåll for å få det bekreftet!

Bare husk at du får en bekreftelse på engelsk også siden du skal utenlands.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en skrue i ankelen og noen bolter og noe styr i kneet, og det piper hver gang jeg går igjenom en sånn sikkerhetskontroll. Jeg fikk en bekreftelse fra legen min om at det var slik det ( jeg :) ) hang sammen, slik at det ikke skulle bli noe krøll. Jeg pleier å vise den før jeg går gjennom kontrollen, men syns det er like pinlig hver gang... Var forresten ute for at jeg ikke ble trodd... det var på gardermoen like etter disse terrorangrepene. Mye oppstyr og det endte med at de ringte til Ullevåll for å få det bekreftet!

Bare husk at du får en bekreftelse på engelsk også siden du skal utenlands.

God tur!

hihi, -huff, skal ikke le, men - - tenk om du måtte legge deg på åndet sammen med veskene? DA hadde de vel sett boltene???? Hvorfor kan de ikke gjennomlyse folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, -huff, skal ikke le, men - - tenk om du måtte legge deg på åndet sammen med veskene? DA hadde de vel sett boltene???? Hvorfor kan de ikke gjennomlyse folk?

:) man kan bli gjennomlyst også, men slipper heldigvis å legges i en sånn kasse sammen med mobiler, nøkler og vesker =)

Kanskje jeg skal gjøre det neste gang? Bare legge meg på båndet *ler* da hadde de nok ringt etter den hvite bilen med en gang ja!

Hmz, lurer på hvorfor ikke gjør mere sånne sprøe/teite ting? Er vi for redd for å dumme oss ut og redd for hva andre skal synes og tenke om oss?

Hilsen en funderende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksen hadde noen bolter i benet som pep i sånne kontroller, men han hadde et skriv fra legen som bekreftet det. Tror ikke han fikk noe trøbbel med det noen gang.

Hvis dine er av slikt metall som piper, så bør du be legen din om en bekreftelse på det som er gyldig i slike kontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) man kan bli gjennomlyst også, men slipper heldigvis å legges i en sånn kasse sammen med mobiler, nøkler og vesker =)

Kanskje jeg skal gjøre det neste gang? Bare legge meg på båndet *ler* da hadde de nok ringt etter den hvite bilen med en gang ja!

Hmz, lurer på hvorfor ikke gjør mere sånne sprøe/teite ting? Er vi for redd for å dumme oss ut og redd for hva andre skal synes og tenke om oss?

Hilsen en funderende

Jeg er ikke redd, men familien er! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, -huff, skal ikke le, men - - tenk om du måtte legge deg på åndet sammen med veskene? DA hadde de vel sett boltene???? Hvorfor kan de ikke gjennomlyse folk?

Apparatene på flyplassene bruker røntgenstråling. Enkelte mennesker flyr mye - skulle de blitt rutinemessig gjennomlyst hver gang de skulle ut og fly, hadde det slett ikke vært bra.

Vi prøver jo å bruke minst mulig røntgenstråling i medisinsk utredning, nettopp fordi slik stråling er potensielt skadelig.....så hvorfor skulle man plutselig røntgenstrålene være "ufarlige" på flyplassen?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Har vært i Thailand. Der er de veeeldig mistenksom. Du får sikkert trippelsjekk i alle kroppens hulrom, og blir gjennomlyst og hele pakken. Ikke er de noe flink til å lese engelsk heller. Og sånne flyplassfolk liker å terrorisere uskyldige mennesker, også står de og ler sammen etterpå.

Jeg fikk en meget intim sjekk uten noen bolter i kroppen, og det foran alle som skulle ta flyet. Pyyyton!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...