Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vert plaget med det legene sier er ekstra slag i hjertet,i mange år.Jeg er nå 26 mann ca 185cm,og 75kg.kolesterol på ca 4,4.Disse hopp og sprett som oppstår,kommer mye mer hvis jeg blir redd,opphisset eller når jeg gjør tunge løft,i en spesiell stilling.(bruker visse muskler i mage/bryst )ved adrenalin osv.Det andre er at jeg ofte er plaget med sterke bryst smerter som er midt i brystet og opp i venstre side av halsen,når jeg feks går langt.jeg er undersøkt med belastnings ekg,hvile ekg,24tm ekg,og smertene har ikke kommet når jeg sykler på bel. ekg.hvis man har tette blodårer,skulle ikke disse smertene komme ved alle belastninger?og ikke bare ved varme,gåing og slikt som med meg?

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54696-lurer-f%C3%A6lt-enda/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest ekstrasystoliker

Hei,

Jeg er i perioder plaget av det samme. Jeg lærte tidlig at det ikke var farlig, men av og til er det skikkelig plagsomt og i noen grad vondt/kvalmende. Jeg ser nå at livsbelastninger/bekymringer trigger perioder med mere plage, men også kroppslig stress som like før utbrudd av infeksjonssykdom og mye luft i magen. Etter en periode for vel ett år siden hvor jeg ikke hadde "to normale" slag etter hverandre og var bleik og dårlig fikk jeg lavdosert beta-blokker av egen lege (10 mg Inderal v/behov inntil 3 ggr daglig). Det fungerer suverent og kupper anfallsperioder. Snakk med legen din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54696-lurer-f%C3%A6lt-enda/#findComment-234730
Del på andre sider

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Kajen.

Når det gjelder dine ekstraslag synes du tilfredsstillende undersøkt. Jeg antar at det ble registrert en viss mengde ekstraslag, og at disse ikke ble vurdert å være "behandlingstrengende".

For at du skal kunne slappe av med dette vil det være ønskelig at vurderingen også ble basert på en grundig oversikt av de klaffe- og muskelstrukturer som finnes i hjertet. Det skjer enkelt ved an ekkokardiografi (ultralydundersøkelse), og siden du har såpass med plager vil det være godt å få sikkerhet for at du også strukturelt har et normalt hjerte. Ta det opp med din lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54696-lurer-f%C3%A6lt-enda/#findComment-234927
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...