Gå til innhold

Hygieniske krav

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg har begynt å bli litt engstelig for å gå til tannleger og frisører etter jeg har lagt merke til at hygienen deres ikke virker helt ok.Har sett to ulike tannleger jeg var hos som brukte brukte hansker når de skulle skrive. En tannlege brukte ikke noe munnbind. Jeg har sett frisører som bruker samme barbermaskin på flere kunder uten å vaske den, jeg har vært hos en øyenlege som ikke vasket/spritet apparatene (jeg spurte om det var gjort etter den foriige og fikk nei til svar).

Jeg har nå begynt og engste meg for å gå til slike steder p.g.a jeg er blitt så skeptisk til hygienen? Hvem kan jo bevise om man blir smittet av noe farlig at det var der smitten kom fra?

Hvor nøye og ofte kontroller er det fra helseråd ol på dette? Hvor trygg føler du deg når du er på slike steder?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54716-hygieniske-krav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Det er ikke noe særlig hyggelig når det slurves med hygiene. Spesielt helsepersonell bør være meget påpasselig, siden de vet (eller bør vite) at eventuell smitteoverføring kan få konsekvenser, av og til alvorlige. Jeg vet at ikke minst kolleger synder alt for ofte mot disse basale regler. Heldigvis forekommer smitteoverføring relativt sjelden, men at det forekommer er det ingen tvil om. Det er ikke så hyggelig heller å påpeke at de slurver, men av og til er det kanskje nødvendig. Selvfølgelig bør man ikke være hypokonder heller, og grensene er ikke helt lett å definere.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54716-hygieniske-krav/#findComment-223843
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...